رهبر انقلاب در دیدار معلمان:

جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا را بدانند/ الگو‌های جامعه معلمین به عنوان قهرمان معرفی شوند

هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز با رهبر انقلاب دیدار کردند.

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است.

ایشان گفتند: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است. جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند. الگو‌های جامعه معلمین باید به عنوان قهرمان معرفی شوند.

امید دادن به دانش‌آموزان، خدمت به آینده کشور است

رهبر انقلاب تاکید کردند: برای دانش‌آموزان پیشرفتها را توضیح بدهید، نقاط مثبت را توضیح بدهید، چشم‌اندازهای شوق‌انگیز را توضیح دهید. سعی کنید او را امیدوار کنید به آینده. این امید است که او را به حرکت خواهد درآورد در راه درست، پیش خواهد برد. این خدمت به آینده‌ی کشور است.

فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد

ایشان تاکید کردند: غزه امروز مسئله اول دنیا است؛ صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

رهبر انقلاب اظهار کردند: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.

حضرت ایت الله خامنه ای بیان کردند: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.

دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند، اما این‌جور با آنها رفتار میشود

ایشان فرمودند: شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنها، با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام می‌دهند! دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشه‌ای را شکستند؛ این‌جور دارد با آنها رفتار می‌شود.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این رفتار آمریکایی‌ها هم، حقانیت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینیِ به آمریکا نشان داد؛ یعنی در واقع شد پشتوانه‌ی همین «مرگ بر آمریکا» یی که شما می‌گویید. نشان داد به همه که آمریکا شریکِ جرم است. یک حرفی هم ممکن است یک وقتی بزنند به‌عنوان مثلاً دلسوزی! دروغ است، خلاف واقع است.

ایشان افزودند: آنچه که انسان مشاهده می‌کند در عمل، نشان‌دهنده‌ی همراهی و همدستی آمریکا در این جرم بزرگ، در این گناه نابخشودنی، با رژیم صهیونیستی است. اینها شریک جرمند. چطور میشود نسبت به یک چنین نظامی، نسبت به چنین رژیمی، انسان خوش‌بین باشد؟ چطور ممکن است؟ یا به حرف او اعتماد بکند.

آموزش و پرورش ایجادکننده نیروی انسانی همه مراکز کشور است

رهبر انقلاب اظهار کردند: آموزش و پرورش یک دستگاهی در ردیف دستگاه‌های دیگر کشور نیست. سایر دستگاه‌ها به کار گیرنده‌ی نیروی انسانی‌اند، آموزش و پرورش ایجادکننده‌ی نیروی انسانی است. هویت منابع انسانی در آموزش و پرورش شکل میگیرد معلم وقتی که در میدان حضور فعال دارد درواقع دارد هویت‌سازی میکند.

ایشان فرمودند: در کشور ما مثل همه جای دیگر امنیت‌مان، پیشرفت‌مان، سلامت‌مان، رفاه‌مان، علم‌مان، تحقیقات‌مان، همه‌ی ارزش‌های انسانی و اسلامی‌مان احتیاج دارند به نیروی انسانی. این منابع انسانی را آموزش و پرورش درست میکند پس درباره‌ی آموزش و پرورش خیلی باید صحبت کرد.

همه باید از معلمان تشکر کنیم/ معلمان، فرزندان ما را برای یک عمر زندگی آماده می‌کنند

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار کردند: روز دوازدهم اردیبهشت برای ما یک فرصت است که عرض اخلاصی بکنیم به جامعه‌ی معلمین کشور. هم تشکر کنیم، هم عرض ارادت کنیم، هم در حد توان تکریم زبانی از معلمان عزیزمان بکنیم.

ایشان فرمودند: «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» همه باید از معلمین شکرگزار باشند. شما هستید که فرزندان ما را تربیت میکنید، تعلیم میدهید و آنها را برای زندگی دوران عمرشان آماده میکنید. همه‌ی ملت در هر رتبه‌ای، در هر شغلی باید از معلمین تشکر کنند.

توانمندسازی معلمان از لحاظ معیشتی همیشه مورد تأکید است

رهبر انقلاب گفتند: سرفصل دوم، مسئله‌ی توانمندسازی معلمان است. توانمندسازی دوجور است: یکی، از لحاظ مسائل معیشتی و مادّی و اینهاست این همیشه مورد تأکید ما بوده و دولت در حدّ امکاناتش تلاش لازمی در این زمینه باید انجام بدهد.

ایشان افزودند: اما توانمندسازی یک بعد دیگر هم دارد که آن عبارت است از اینکه معلم از نیروی معنوی خود، یعنی آن عشقی که در درون وجود انسان هست بطور طبیعی به تعلیم به تربیت، از آن استفاده کند و از معلومات لازم و نیاز‌های لازم و تجربه‌های لازم استفاده کند برای اینکه کار معلمی را قوام بدهد. اگر ما بخواهیم جامعه‌ی معلّمین به سطح تراز برسند، باید مراکز تربیت معلّم را تقویت کنیم.

سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند!

رهبر انقلاب فرمودند: یک سرفصل که از همه مهمتر است مسئله‌ی تحوّل است. ما چند سال در گذشته این سند تحوّل را گذاشتیم در کشو، درش را هم بستیم، هیچ تحرّکی انجام نگرفت، ضرر کردیم. 

ایشان ادامه دادند: حالا بحمداللّه شنیدم که سند مورد بازنگری قرار گرفته، که رو به اتمام است، در حال نهایی شدن است. نقشه‌ی راه برای اجرای آن آماده شده.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: این سند را جوری بایستی عمل کنیم که در تمام سطوح آموزش و پرورش اثر خودش را ببخشد. نگذارید وقفه ایجاد بشود. این سند روزبه‌روز باید بیشتر و بهتر ترمیم بشود.

رهبر انقلاب فرمودند: معاونت پرورشی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش و پرورش هست. اوّلین کار معاونت پرورشی این است که از ایجاد و رواج و شیوع آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در میان خود جوان‌ها جلوگیری کند.

ایشان افزودند: یکی دیگر از مسائلی که مربوط به معاونت پرورشی است تببینِ مصالحِ بنیادیِ کشور و نظام جمهوری اسلامی است. نوجوانی که ما در آموزش و پرورش داریم، مصالح بنیادی نظام را بشناسند، مصالح کشورشان را بشناسند، جبهه‌ی دوست و دشمن کشورشان را بشناسند، مسائل اساسی مورد نیاز کشورشان را بشناسند، دیگر تبلیغات دشمنان و این‌همه تلاش میلیاردی که دارند میکنند برای تبلیغات و اینها و گمراه کردن افکار عمومی کشور دشمنان دارند انجام میدهند، خنثی خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای بیان کردند: اگر نوجوان ما در این زمینه پیشگیری بشود، پیشگیری بشود، به تعبیر رایج واکسینه بشود از لحاظ فکری، این تبلیغات دشمنان خنثی خواهد شد.

به دانش‌آموزتان نگاه ملّی بدهید تا خودش را جزئی از اجزای حرکت‌دهنده مجموعه کشور بداند

رهبر انقلاب فرمودند: معلّم فقط آموزنده‌ی علم نیست بلکه پرورنده‌ی هویّت دانش‌آموز است. شما دارید شخصیّت این جوان و نوجوان را میسازید. شما هویّت‌ساز هستید. باید به او، هم علم بیاموزید که خب در درجه‌ی اوّل هست، هم اعتمادبه‌نفس بدهید، هم همّت و انگیزه بدهید، هم شوق به کار و به درس بدهید، تا بتواند این ظرفیّتهایی که در او هست اینها را استخراج کند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفت: شما به این دانش‌آموزتان نگاه ملّی بدهید. این دانش‌آموز خودش را جزئی از یک مجموعه، از یک کل احساس کند. این را به دانش‌آموز باید القا کرد. کلاس شما یک نقطه‌ی جداافتاده‌ی از مجموعه نیست. این یکی از اجزای مجموعه است که دارد با حرکت خود این ماشین عظیم را، که اسمش کشور است، اسمش جامعه است، اسمش نظام است، این حرکت دارد میدهد و پیش میبرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
باران آذری
۱۹:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
معلمی عشق به انسان سازی هس نه شغل برای در امد زایی

گزینش معلمی از ریشه غلط هس

معلمان باید داوطلبانه و بدون چشم داشت مالی باید از بین همه افراد شاغل تحصیل کرده گزینش شوند

که هر کدام فقط یک رشته و تدریس کنن

همه دانش اموزان با تمام مشاغل در دوره تحصیل اشنا میشن و هم معلمان شاداب سر کلاس حضور دارند و دیگه این معلمان غصه مالی شون و بر سر دانش اموزان نمی کوبند

من دهه شصتی فقط قیافه عجق ووجق معلمان تو ذهنمه ک تو کلاس فقط فرمول و مطالب کتاب رو ذهن میخوراندند

حتی آموزگاران ابتدایی از بین استادان روانشناسان تربیتی باید انتخاب شه


دیگه نسل تن پرور و آواره کلاسهای کنکور بدرد ایران نمیخوره


معلمی عشق به انسان سازی هس نه شغل درامد زایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا آموزش و پرورش از بین همین افرادی که برای آزمون استخدامی شرکت کرده‌اند نیرو جذب نمی کند و به فکر آزمون های استخدامی دیگری هست ؟؟؟؟هزینه ی شرکت در آزمون های استخدامی خیلی زیاد هست با این همه متقاضی و جذب کم .نیروهای جوان الان احتیاج به کار دارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کدام کارگر همان کارگری که یم عمر پس انداز کرده و بخاطر بی غرضگی و فساد در حاکمیت پس اندازش ارزششرو از دست داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
باسلام درمورد آموزگاران بازنشسته اول مهر ۱۴۰۰ هم دررابطه با رتبه بندی واعمال احکام رتبه آنان در حکم بازنشستگی رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
روز کارگر مبارک باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
روز معلم رو اول به رهبر عزیزمون که خودشون یک معلم و استاد هستن و هنوز هم کلاسهای تدریسشون برقرار تبریک میگم
وبعد این روز به همه ی آموزگاران و معلمین شریف کشور عزیزمون ایران بخصوص معلمین عزیزی که در این راه با کار جهادی و تلاش فراوان و بی چشم داشت مویی سفید کردن تبریک میگم
روزتون مبارک
دم تلاش و غیرتتون‌ هزاران بار گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
قرار بود فوق العاده برای معلمان مانند پرستاران و همه کارمندان برقرار شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
با جیب خالی و در فقر نمیشود انسان سازی کرد. امسال هم سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی کشور کاهش داشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خب
معلم نشو مجبور نیستین ک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
معوقات رتبه بندی مربوط به ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ پرداخت نشده! این پرداخت نشدن باعث شده حکم بازنشستگان ۱۴۰۲ با رتبه بندی ناقص صادر بشه لطفا مسئولی که می بینه اقدام کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
معلم ها واساتید نخبه ومتعهد جامعه اسلامی باید مدال افتخار کسب کنند بلکه بیشتر چون انسان سازند
Iran (Islamic Republic of)
آموزگار
۱۲:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
لبیک یا خامنه ای
انشاالله لیاقت خدمت به نظام اسلامی ایران رو داشته باشیم و بتونیم از سنگر کلاس جهاد تبیین رو عملی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
والا معوقات رو نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام و درود بر رهبر فرزانه انقلاب روز معلم را بر عظیم الشان انقلاب به حضرت آیت الله سید علی خامنه ای تبریک میگوییم حضرت آقا خیلی لطف کرد امروز صبح در روز معلم با هزاز نفر معلم و فرهنگیان سراسر دیدار کردن در پناه خدا سلامت پاینده باشند انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۱:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
باسلام و درود خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟هزاران نفر از مردم چشم انتظار تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت هستند لطف کنند سریعتر اقدام فرمایند ممنون میشم
آخرین اخبار