حسام القرياني: در پيش نويس قانون اساسي جديد آزادي هايي گنجانده شده كه پيش از اين وجود نداشت

رئيس مجلس موسسان مصر اظهار داشت كه مجلس موسسان مصر با عشق به كشور كار كرده و پيش نويس بزرگي را تنظيم كرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، وي شب گذشته در سخنراني اي كه در مجلس موسسان مصر در حضور محمد مرسي رئيس جمهوري مصر و اعضاي آن مجلس داشت اين سخنان را ايراد نمود.
وي خطاب به حضار گفت كه اعضاي اين مجلس بيش از شش ماه وقت صرف تنظيم پيش نويس قانون اساسي نموده اند و صد ها ساعت را صرف بحث در مورد مفاد و اصول آن كرده اند و از سراسر كشور به اينجا سفر كرده اند.  
وي افزود: "ما از ابتدا دو موضوع را مدنظر قرار داديم. نخست بعنوان نمايندگان مردم مصر و فارغ از تعلقات سياسي و ايدئولو‍ژيك خود كار كرديم و دوم آنكه به هر آنچه در اين پيش نويس است چه موافق نظر ما باشد و چه مخالف احترام مي گذاريم. در پيش نويس قانون اساسي جديد مصر آزادي هايي وجود دارند كه پيش از اين وجود نداشتند."  
وي ادامه داد:"بايستي به رئيس جمهور دو نكته را عرض كنم. ما اين كار را براي عشقي كه به كشورمان داريم انجام داديم و به بدترين حملاتي كه عليه ما شد توجهي نكرديم. نكته دوم آنكه ما در راه خود شفاف بوده اين و مردم هر لحظه پيگير كارهاي ما بوده اند. با برگزاري همه پرسي دوره انتقالي به پايان خواهد رسيد و تمامي قوانين پيشين از درجه اعتبار ساقط خواهند شد و در نهايت شهدايمان در آرامش خواهند بود."  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار