زيباکلام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حمايت هاشمي از کانديدايي معتدل در انتخابات رياست‌جمهوري/اصلاح‌طلبان بي‌برنامه براي انتخابات رياست‌جمهوري

يک کارشناس مسائل سياسي گفت: با شناختي که از هاشمي رفسنجاني دارم به نظرم وي در جريان انتخابات به طيف‌ و يا نامزدهايي به اصطلاح‌ معتدل و ميانه‌رو نزديک خواهد شد.

صادق زيبا‌کلام در گفتگو با خبرنگار  احزاب باشگاه خبرنگاران، مهمترين چالش اصلاح‌طلبان را عدم برنامه‌ريزي براي انتخابات رياست جمهوري دانست و اظهار داشت: اصلاح‌طلبان طرح،‌ برنامه و دستورالعملي براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم ندارند و برخي مواقع شخصيت‌هاي اصلاحات اظهار نظرهاي مختلفي را مي‌کنند.

اصلاح‌طلبان برنامه‌اي براي انتخابت رياست جمهوري ندارند

اين کارشناس مسائل سياسي ادامه داد: تا انتخابات رياست ‌جمهوري آتي کمتر از ده ماه باقي‌مانده ولي اصلاح‌طلبان هنوز هيچ برنامه منسجم و روشني ندارند.

وي گفت: دليل بي‌برنامه بودن اصلاح‌طلبان نداشتن ليدر  است.

زيبا کلام افزود: اصلاح‌طلبي داراي مجموعه اهداف کوتاه مدت و بلند مدتي است که از جمله اهداف کوتاه مدت آن رفع ممنوعيت از احزاب و تشکل هاي سياسي اصلاح‌طلبي همچون دفتر تحکيم وحدت، حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب است.

زيبا‌کلام ضمن مطرح کردن سوالاتي از اصلاح‌طلبان اظهار داشت:‌ اصلاح‌طلبان بايد از خود بپرسند که آيا شرکت در انتخابات به آنان کمک مي‌کند که در جهت پيشبرد اهداف آزادي خواهانه حرکت کنند و يا اينکه در صورت شرکت نکردن در انتخابات اهدافشان محقق مي‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد:‌ آيا اگر عارف يا عبدالله نوري و يا اسحاق‌جهانگيري يا محمد‌علي‌ نجفي کانديداي اصلاحات شوند مي‌توانند به تحقق اهداف اصلاح‌طلبان کمک کنند يا خير.

رئيس جمهور آينده بايد آشتي ملي را در کشور ايجاد کند

اين كارشناس مسائل سياسي افزود: سوال كه اكنون بايد اصلاح‌طلبان از خود بپرسند اين است كه ما بايد به دنبال انتخاب رئيس‌جمهوري باشيم كه جامعه را به سمت آشتي و وحدت ملي سوق دهد يا خير؟
 
گمشده جامعه، رقابت اصولگرايان و اصلاح طلبان نيست

زيبا کلام تاکيد کرد: گشمده جامعه رقابت اصولگرايان و اصلاح‌طلبان نيست بلکه  بيش از هر مبحثي نيازمند آمدن رئيس‌جمهوري هستيم تا بتواند درجاتي از آشتي ملي، وحدت و ائتلاف را ايجاد کند.

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به اينکه تحريم‌هاي اعمال شده عليه کشورمان شدت بيشتري پيدا کرده است، گفت: در شرايطي که فشارهاي اقتصادي در کشور افزايش يافته ما بايد به سمت انتخاب رئيس جمهوري پيش برويم که اعتدال، ميانه روي و آشتي ملي را در کشور ايجاد کند.

زيبا کلام درباره اظهارات اخير موسوي خوئيني‌ها مبني بر اينکه هاشمي‌رفسنجاني از اصلاحات استفاده ابزاري مي‌کند گفت: متاسفانه موسوي خوئيني‌ها به جاي اينکه منافع و مصالح ملي و اصلاحات را در نظر بگيرد به دشمني‌، کينه و رقابت‌هاي گذشته توجه مي کند.

هاشمي در انتخابات رياست جمهوري از کانديدايي ميانه‌رو حمايت مي‌کند

وي درباره اينکه هاشمي رفسنجاني در جريان انتخابات رياست جمهوري به کدام طيف نزديک مي‌شود اظهار داشت:‌ با شناختي که از هاشمي رفسنجاني دارم به نظرم وي به جريانات و يا نامزدهاي به اصطلاح معتدل و ميانه رو نزديک خواهد شد تا از اين طريق وحدت ملي ايجاد شود.

"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: زیباکلام ، اصلاحات ، هاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار