
باشگاه خبرنگاران جوان؛ زینب خوش اندیش _ نشست بررسی مشکلات حوزه آموزشوپرورش شهرستان لنده با حضور سید محمد تقوی فرماندار، سید مجتبی حسینینیا عضو هیأت مدیره خیرین مدرسهساز کشور، سید رضا حسینینیک مدیرکل نوسازی مدارس استان، حسنپور معاون سازمان برنامهوبودجه و عبدالرحیم آهنینجان رئیس آموزشوپرورش لنده برگزار شد.
فرماندار لنده در این نشست با اشاره به سرانه آموزشی شهرستان، تأکید کرد که اگرچه فضای فیزیکی مدارس کافی است، اما بسیاری از ساختمانهای آموزشی فرسوده بوده و نیازمند مرمت و مقاومسازی هستند.
وی همچنین مشکل روشنایی سالن ورزشی پوریای ولی را یکی از چالشهای موجود دانست.
تقوی در ادامه با تأکید بر اهمیت زیرساختهای فرهنگی، بر لزوم احداث فرهنگسرا و سالن اجتماعات در شهرستان اشاره کرد و خواستار تسریع در اجرای این پروژهها شد.
وی افزود: فرهنگسرای لنده به نوسازی مدارس واگذار شده و انتظار داریم که هرچه سریعتر روند اجرایی آن آغاز شود.
عبدالرحیم آهنینجان، رئیس آموزشوپرورش لنده، از تکمیل ۱۴ پروژه نیمهتمام خبر داد و افزود که سه پروژه مهم دیگر نیز در حال اجرا هستند.
سید رضا حسینینیک، مدیرکل نوسازی مدارس استان، نیز از فعال شدن پیمانکار مدرسه خدیجه کبری خبر داد و اعلام کرد که سالن ورزشی شهید رئیسی پس از ۱۸ سال آماده بهرهبرداری است و تنها تجهیز سیستم گرمایشی و سرمایشی آن باقی مانده است.
وی همچنین به ضرورت تأمین اعتبار برای تکمیل سالن ورزشی سراسیاب و تجهیز مدارس به امکاناتی مانند ویدیو پروژکتور، پرینتر و سیستمهای سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد.
سید مجتبی حسینینیا، عضو هیأت مدیره خیرین مدرسهساز کشور، با اشاره به سرانه آموزشی ۹.۸ مترمربعی شهرستان، وضعیت کلی آن را در حد استاندارد ارزیابی کرد.
وی تأکید داشت که مدارس از نظر تجهیزات و امکانات با چالشهای متعددی مواجه هستند.
حسینی نیا با اشاره به اجرای طرح "نهضت توسعه عدالت آموزشی"، تکمیل پروژههای نیمهتمام لنده را از اولویتهای این طرح برشمرد.
این خیر همچنین با بیان اینکه توسعه بدون توجه به آموزش و سرمایه انسانی ممکن نیست، از نقش مؤثر خیرین در این مسیر تقدیر کرد و افزود: میتوان از ظرفیتهای نخبگان و فرزندان این استان در سطح کشور برای پیشبرد پروژههای زیربنایی در حوزه آموزش، راه، آب و گردشگری بهره برد.
پس از پایان این نشست، مدیران حاضر از چند پروژه آموزشی شهرستان بازدید کردند.
در این بازدید، روند احداث دبیرستان ۹ کلاسه علامه طباطبایی مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین، مسئولان از مدرسه شکوفهها، ویژه کودکان استثنایی، دیدن کرده و در جریان نیازها و مشکلات این مرکز قرار گرفتند.