
باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی پارسی گفت: در سال ۱۴۰۳ همچون چند سال اخیر در توسعه بزرگراهی استان اقدامات و کارهای خوبی صورت گرفته به طوری که ۷۰ کیلومتر مذکور با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته شد این در حالی است که پیمانکاران آنها هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اداره کل راه و شهرسازی استان طلب دارند.
وی با بیان اینکه هزینه هر کیلومتر احداث بزرگراه در سیستان و بلوچستان حدود ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: اگرچه محدودیت منابع مالی چالش غیرقابلانکاری پیشروی حوزه راهسازی است، با این حال نباید فراموش کرد که توسعه استان اساسا منوط به توسعه زیرساختهاست از این رو مصمم هستیم با بکارگیری همه ظرفیت و توان با توسعه و تکمیل بزرگراهها، زمینه رونق حمل و نقل و ارتقای سرعت، ایمنی و کیفیت جابجایی کالا و مسافر فراهم شود.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ساخت و بهره برداری بزرگراه در کریدورهای اصلی استان نه تنها منافع ملی ایران و کشورهای آسیای میانه را تامین میکند، بلکه به عنوان یک شاهراه تجاری، فرصتهای جدیدی برای توسعه اقتصادی منطقه ایجاد خواهد کرد.
پارسی گفت: دولت نگاه ویژهای به توسعه زیرساختهای ارتباطی استان دارد که امیدواریم که با همین هدف گذاری تا پایان دولت شاخص بزرگراهی استان را به متوسط کشوری برسانیم.
وی خاطر نشان کرد: موقعیت استراتژیک سیستان و بلوچستان، همراه با توسعه زیرساختهای حمل و نقل مانند بزرگراهها میتواند نقش مهمی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار این استان ایفا کند از این رو همچنان بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه توسط این اداره کل در تمامی محورها در دست ساخت است تا در آینده نزدیک شاهد قرار گرفتن استان در جایگاه واقعی خود در سطح ملی و منطقهای باشیم.
راه و شهرسازی استان