به گفته مدیر توسعه منابع و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین، سه همت اعتبار برای توسعه فرودگاه نیازمند است تا نسبت به ارتقا زیرساخت‌های ارزشمند موجود برای بهره برداری در امور مسافربری، حمل و نقل، گردشگری هوایی و خدمات مرتبط با بخش کشاورزی اقدام کرد.

باشگاه خبرنگاران قزوین - احمد مستخدمی مدیر توسعه منابع و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین گفت: طرح توسعه فرودگاه قزوین از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان قزوین بود که به موجب آن شرکت هواپیمایی خدمات ویژه به عنوان یک شرکت ملی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و مالک فرودگاه، پیگیر اجرایی شدن طرح است.

وی اضافه کرد: طرح توسعه فرودگاه قزوین با هدف سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش BOT در سامانه دولت بارگزاری شد که در مرحله نخست ارزیابی این مناقصه، شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان تنها اعلام کننده مشارکت در سرمایه گذاری به روش BOT پذیرفته شد و به طور رسمی در سامانه دولت اعلام شد.

مستخدمی با بیان اینکه طرح توسعه فرودگاه به سه همت اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: با وجود اعلام در سامانه دولت متاسفانه تاکنون اقدامی از طرف این شرکت جهت پذیرش شرایط مشارکت و ثبت نهایی آن در سامانه دولت صورت نگرفته است.

این مسئول به برخی موانع و مشکلات پیش روی طرح توسعه فرودگاه قزوین اشاره کرد و یادآور شد: طرح توسعه هم اکنون در گرو رفع معارضان اراضی مشاعی محدوده داخل فرودگاه است که باید در اسرع وقت نسبت به تملک آن و پرداخت وجه المثل آن اقدام کرد.

مستخدمی اضافه کرد: در طرح جدید توسعه، طول باند فرودگاه باید از یک هزار و ۲۰۰ متر به سه هزار متر افزایش یابد که مستلزم خرید اراضی جدید در ناحیه شرقی و غربی فرودگاه به میزان حدود ۵۰ هکتار و رفع موانع مرتبط با آن است.

مدیر فرودگاه قزوین یادآور شد: برای پیشبرد طرح توسعه فرودگاه قزوین نیازمند حمایت و اهتمام بیشتر مدیران ارشد اجرایی و قضایی استان هستیم و بدون همت جمعی و مساعدت‌های قانونی نمی‌توان به هدف مورد نظر دست یافت.

این فرودگاه در سطح ۱۹۶ هکتار در سال ۱۳۱۷ تاسیس شده و به عنوان یکی از مهمترین مراکز ستاد بحران امنیت غذایی کشور در مبارزه هوایی با هجوم آفات و شیوع بیماری‌های عمومی بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.