معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت چهاردهم مطابق بر برنامه هفتم توسعه، مکلف به ساخت یک و نیم میلیون واحد مسکن برای اقشار مختلف مردم است که برای اجرایی کردن آن عزم جدی دارد.

مسعود بیات‌منش روز دوشنبه در همایش جایگاه انبوه سازان در طرح جامع مسکن افزود: از این تعداد ۸۰۰ هزار واحد در قالب عرضه مسکن حمایتی است و مابقی واحد‌ها از تعهدات دولت‌های گذشته است که باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: از ۸۰۰ هزار واحد ابتدایی، ۲۰ هزار واحد اتمام شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است و ۳۸۰ هزار واحد نیز در مرحله عقد قرار داد با بانک‌ها است که در پایان سال دوم دولت چهاردهم به اتمام خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ۴۰۰ هزار واحد دیگر نیز در مرحله فوندانسیون است که آن‌ها نیز تا پایان دولت چهاردهم به اتمام خواهند رسید.

وی عنوان؛ رد: ۷۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در قالب مسکن محرومان، مسکن قانون جوانی جمعیت، مسکن مهر و قانون جامع ایثارگران است که از دولت‌های قبل تعهد آن همچنان باقی مانده است که تا پایان دولت چهاردهم به اتمام خواهد رسید.

بیات منش گفت: ۹۰ درصد پروژه‌ها بر عهده انبوهسازان و ۱۰ درصد دیگر نیز به صورت گروه ساخت خواهد بود که هماهنگی آنها با بانک‌های عامل انجام گرفته است.
۳۰ درصد مهندسان صنعت ساختمان زیر خط فقر هستند

دبیر همایش جایگاه انبوه سازان در طرح جامع مسکن نیز در این همایش گفت: ۳۰ درصد از مهندسان این صنعت به دلیل ضوابط دست و پا گیر و عدم برنامه ریزی درست در این صنعت، زیر خط فقر هستند.

نعمت‌الله ظریف با بیان اینکه انبوه سازان بازوان دولت در ساخت مسکن هستند، ادامه داد: ۲۸ انجمن صنفی انبوه ساز در ۱۳ استان کشور فعال است که رسالت آنها احداث مسکن امن برای جامعه است.

وی عنوان کرد: ۶۰۰ انبوه ساز در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که با همکاری دولت‌های سیزدهم و چهاردهم تلاش دارند ۳۹۶ هزار واحد مسکونی را در این استان به سرانجام برسانند که این میزان حدود ۹ درصد از ۴ میلیون مسکن تکلیفی دولت در برنامه هفتم است.

دبیر این همایش تصریح کرد: مشکل مسکن کشور فقط با انبوه سازی حل می‌شود و تلاش می‌شود تا پایان برنامه هفتم، ۱۵ درصد ساختمان‌های کشور صنعتی‌سازی و فناورانه شوند.

وی انفعال در بخش دولتی را یکی از مشکلات انبوه‌سازان دانست و بیان کرد: پیشنهاد می‌شود در دولت شعبه عالی مشاوران مسکن تشکیل شود تا بخش خصوصی در کنار دولت قرار بگیرد.

ظریف خاطر نشان کرد: ساخت مسکن در روستا‌هایی که امکان مهاجرت معکوس در آنها وجود دارد و همچنین بهره مندی از سرمایه‌های خرد مردم با نظارت دولت، از راهکار‌هایی است که در تولید و رونق مسکن حائز اهمیت است.

این همایش با سخنرانی برخی از انبوه سازان از نقاط مختلف کشور در خصوص ارائه راهکار‌های نوین برای توسعه این بخش پایان یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.