معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن مخلوط شن و نمک برای استفاده در فصول سرد و پربارش سال توسط این اداره کل خریداری و در راهدارخانه های استان ذخیره شده است.

علیرضا خجسته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی  گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ۷۲ پایگاه راهداری فعال دارد که ۳۵ مورد از این تعداد راهدارخانه دائمی است و تمامی این تاسیسات به انبار نمک برای اجرای عملیات راهداری زمستانی مجهز است.

او افزود: معمولا از ۱۵ آذر ماه تا ۱۵ فروردین ماه سال بعد زمانی است که برای راهداری زمستانی در هر سال تعریف می شود و تمامی راهداران و ماشین آلات راهداری سبک و سنگین به حالت آماده باش قرار می گیرند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: راهداری زمستانی یکی از مهمترین وظایف راهداران در مناطق سردسیر است که با توجه به شرایط آب و هوایی استان خراسان رضوی و احتمال بارش برف و کولاک در فصل پاییز، آمادگی لازم برای مقابله با این شرایط جوی و حفظ باز بودن راه‌ها در این فصل نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خجسته افزود: راهداری زمستانی با چالش‌های مختلفی از جمله بارش سنگین برف، کولاک، یخبندان، محدودیت دید و افزایش ترافیک رو به رو است که این شرایط می‌تواند منجر به بروز حوادث رانندگی، اختلال در تردد و خسارات اقتصادی و حتی جانی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.