۱۵ زمین چمن مصنوعی خراسان جنوبی همزمان با افتتاح ۲۰۵ طرح عمرانی ورزشی در کشور به صورت وبینار با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید.

ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: برای افتتاح ۱۵ زمین چمن مصنوعی در استان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او افزود: این چمن‌های مصنوعی در مناطق روستایی استان از جمله روستا‌های خوشاب، تجشک و مشوکی سربیشه، عرب آباد طبس، بیچند و گوند نهبندان، معدن قلعه زری خوسف، مزار سید علی نهبندان، طبسین و خونیک درمیان، دیهوک طبس و بسکاباد قاین افتتاح شد.

ربیعی بیان کرد: با افتتاح طرح های هفته تربیت بدنی در استان ۶۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع به فضای ورزشی استان افزوده شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی سرانه ورزشی استان را ۵۸ سانتی‌متر مربع به ازای هر نفر اعلام کرد و ادامه داد: در سند برنامه ششم توسعه باید سرانه ورزشی استان به ۵۰ سانتی‌متر می‌رسید که با تلاش و پیگیری‌های متعدد اکنون سرانه استان محقق شده است.

او تصریح کرد: در اجرا، احداث و افتتاح طرح های نیمه تمام ورزرشی در تلاش هستیم شهرستان‌هایی که از لحاظ سرانه ورزشی نسبت به دیگر شهرستان‌ها مقداری عقب ماندگی دارند را در اولویت قرار دهیم.

ربیعی با بیان اینکه شهرستان مرزی درمیان بالاترین سرانه ورزشی کشور را دارد اظهار کرد: در سه سال اخیر با توجه ویژه دولت و بنیاد علوی سرانه ورزشی این شهرستان به ۲ برابر سرانه ورزشی کشور رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: اکنون ۱۳۰ زمین چمن مصنوعی در استان وجود دارد که ۳۶ زمین در یک سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

او گفت: یکی از مشکلات زمین‌های چمن مصنوعی در مناطق روستایی مربوط به نداشتن روشنایی است به همین دلیل قابل استفاده از طول شب نیست لذا تأمین روشنایی چمن‌ها در اولویت اداره ورزش قرار گرفته و در وهله نخست تجهیزات روشنایی برای ۳۰ زمین چمن مصنوعی روستایی خریداری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار