مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه نخست امسال ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از استان به ارزش یک میلیون و ۳۹۰ هزار دلار به ۵۹ کشور صادر شده است‌.

صابر پرنیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه نخست امسال ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از استان به ارزش یک میلیون و ۳۹۰ هزار دلار به ۵۹ کشور صادر شده و ارزش مبادلات تجاری استان به یک میلیون و ۹۸۶ هزار دلار رسیده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هزار و ۶۷۳ قلم کالا با وزن بیش از ۲۰۴ هزار تن به ارزش ۵۶۹ میلیون دلار وارد کشور شده است.

پرنیان با اشاره به برخی از مشکلات بخش صادرات اظهار کرد: وجود بخشنامه‌ها و دستوالعمل‌های دست و پا گیر، نبود مدیریت یکپارچه و واحد در پایانه‌های مرزی، توقف طولانی ناوگان حمل کالا در مرزها، مشکلات مالی و تعهدات ارزی با کشور‌های هدف صادراتی از جمله موانعی است که باید با رفع این موانع به تجارت کمک شود.

وی بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا تأکید کرد و گفت: با ایجاد شرکت‌های بزرگ حمل و نقل بین‌المللی و تسهیل تردد، استفاده از ظرفیت دریا، تثبیت مرز‌ها و توجه به بازارچه‌های مرزی و تعاونی‌های مرزنشینی در توسعه تجارت و دیپلماسی اقتصادی باید فعال‌تر شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، وجود ظرفیت‌های بالقوه در کشور و آذربایجان‌غربی را فرصتی بی‌بدیل دانست وگفت: آذربایجان‌غربی با داشتن ۲۵ درصد از مرز‌های کشور می‌تواند هم به عنوان هاب تجاری منجر به توسعه صادرات شود و هم با تولید پایدار، تولید صادرات محور و ارزش آفرین به استان‌های دیگر کشور نیز کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.