رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شده و روانه باز مصرف می‌شود‌.

خیرو شهبازی رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به تولید سالانه ۶.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان گفت: این محصولات شامل ۷۰ نوع محصول زراعی و باغی است.

وی همچنین سطح زیرکشت محصولات باغی استان را ۱۲۶ هزار هکتار و محصولات زراعی را ۹۶ هزار و ۵۹۴ هکتار اعلام کرد.

شهبازی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان امسال زیر کشت انواع حبوبات از جمله نخود، انواع لوبیا و عدس رفته است، افزود: امسال بیش از ۵۹۱ تن انواع لوبیا از سطح ۳۹۴ هکتار از اراضی زیرکشت این محصول در استان برداشت می‌شود که عملکرد واحد سطح حدود هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های خوی و ارومیه قطب تولید لوبیا چیتی و قرمز در استان هستند که از این مجموع بیشترین مقدار آن از نوع لوبیا چیتی و بقیه لوبیا قرمز، سفید و ماش است.

شهبازی همچنین سطح باغ‌های انار در استان را در حال حاضر ۱۴۸.۵ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود هزار و ۳۰۰ تن انار از باغ‌های آذربایجان‌غربی برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به کشت دانه روغنی کلزا در مزارع استان افزود: سطح ابلاغی امسال ۵ هزار هکتار است که شهرستان‌های نقده، پلدشت، بوکان و میاندوآب بالاترین میزان تولید این دانه روغنی را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.