امام جمعه موقت مهاباد گفت: مبارزه یکی از فرمانده فلسطینی تا زمان شهادت علیه متجاوزان صهیونیستی، درسی برای جهان اسلام داشت.

ماموستا ملا کاوه اسماعیلی امام جمعه موقت مهاباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، گفت: روز گذشته تصاویری از یکی از فرماندهان فلسطینی منتشر شد که تا زمان شهادت از مبارزه دست نکشید و این درسی برای جهان اسلام داشت که مبارزه با این رژیم اشغالگر باید تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون رژیم صهیونسیتی با تجهیزات پیشرفته نظامی مردم فلسطین و لبنان را مورد هدف قرار می‌دهد و کشور‌های مختلف جهان نظارگر این تجاوز و جنایات جنگی هستند و در برابر آن سکوت اختیار کردند.

امام جمعه موقت مهاباد در بخش دیگری از خطبه‌های گفت: برخی از مسلمانان راه کسب رزق و روزی حلال را فراموش کرده و با شیوه‌های حرام و نادرست که دین اسلامی آنها را نهی کرده است، نان خانواده خود را تامین می‌کنند.

وی اظهار کرد: گرفتن رشوه، احتکار، ربا و سود در بین مردم افزایش پیدا کرده است و حتی برخی پزشکان جراح برای انجام عمل جراحی سکه طلا و پول زیادی رشوه می‌گیرند تا جان مریض را نجات دهند.

وی از مسئولان و بویژه نهاد‌های متولی خواست در این زمینه نظارت خود را بیشتر کنند تا به خاطر رشوه، حق افراد پایمال نشود و عدالت در جامعه جاری شود.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.