رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته مهاباد با بیشینه دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است‌.

مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته مهاباد با بیشینه دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان گزارش شد و دمای ارومیه بین یک درجه زیر صفر و ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

وی افزود: هشدار نارنجی سطح زرد در استان در زمینه بارش باران و برف در نقاط مرتفع، برودت دما و وزش باد صادر شده و لازم است شهروندان به این هشدار‌ها توجه کنند.

صابری اظهار کرد: لغزندگی جاده، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، طغیانی شدن مسیل ها، مه گرفتگی، رعد و برق، سرمازدگی و وزش تندباد‌های لحظه‌ای هم پیش بینی شده که باید تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

وی در ادامه گفت: در این مدت برخی مناطق استان شاهد بارش باران بودند که سردشت با چهار میلیمتر بارندگی پر بارش‌ترین شهر استان بود.

صابری با توصیه به شهروندان افزود: پرهیز از تردد‌های غیرضروری در جاده‌های کوهستانی، خودداری از نشستن در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها و خودداری از کوهنوردی از مواردی است که شهروندان باید به آن توجه کافی داشته باشند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در ادامه از بهره برداران حوزه کشاورزی خواست تا نسبت به جمع آوری و انتقال محصولات خود به مکان‌های سرپوشیده اقدام کرده و نسبت به تنظیم دمای گلخانه، مکان‌های پرورش قارچ و مرغداری‌ها اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.