اراضی فرهنگیان در کوهپایه که چند سال بلاتکلیف مانده بود بعد از ٣٩ سال با ورود دادستانی کرمان تعیین تکلیف می‌شود.

دادستان کرمان امروز در جلسه با حضور نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون حقوق عامه دادستانی و سایر مسئولین در خصوص رفع معضل اراضی فرهنگیان گفت: از سال ١٣۶۴ زمین‌هایی در کوهپایه کرمان به تعدادی از فرهنگیان داده شده، اما با مشکلاتی مواجه است که دست برخی از فرهنگیان را خالی گذاشته و در عمل زمین‌هایشان بلاتکلیف مانده‌اند.

 

مهدی بخشی با اشاره به اراضی فرهنگیان در کوهپایه که قبلاً از سوی مدیریت امور اراضی به شرکت تعاونی فرهنگیان در قالب طرح کشاورزی واگذار شده، افزود: در حال حاضر سند مالکیت زمین‌های مذکور به واسطه انقضا قرارداد اجاره توسط هیأت نظارت جهاد کشاورزی فسخ و سند آنها با توجه به تغییر و تحولات ایجاد شده به نام بنیاد مسکن جمهوری اسلامی صادر شده و عطاء احمدی (خیر مدرسه‌ساز) پس از خرید اراضی، بخشی از این اراضی را در قبال پاداش پایان خدمت به بازنشستگان آموزش و پرورش واگذار کرده است.

 

بخشی ضمن تأکید بر ضرورت حل مشکلات فرهنگیان به عنوان قشر زحمتکش و تاثیرگذار جامعه تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد بنیاد مسکن و شهرسازی شهر کرمان نسبت به واگذاری این اراضی با قیمت عادله به افرادی که از سوی آموزش و پرورش و خیر مدرسه‌ساز عطاء احمدی معرفی می‌شوند اقدام کند.

 

وی افزود: همچنین در خصوص مابقی اراضی مربوط به شرکت تعاونی فرهنگیان که حکم به فسخ قرارداد اجاره صادر و در حال حاضر سند به نام بنیاد مسکن است مقررشده کارگروهی با محوریت بنیاد مسکن شهر کرمان تشکیل و نسبت به رفع مشکل آنان اقدام شود. 

 

این مقام عالی قضایی در استان تصریح کرد: سعی داریم فرهنگیانی که چندین سال پای این زمین‌ها ایستاده‌اند، تعدادی از آنان فوت کرده‌اند و خیلی‌ها به سنین پیری رسیدند و این زمین را برای فرزندان و یا نوه‌هایشان می‌خواهند، به حق واقعی خود برسند.

برچسب ها: اراضی ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.