فرماندار کوهبنان از توزیع بیش از ۳۰ کلاه ایمنی، چراغ جلو و چراغ خط عقب بین موتورسواران این شهرستان خبر داد.


محید توکلی فرماندار کوهبنان در حاشیه مراسم توزیع کلاه ایمنی بین موتورسواران کوهبنانی گفت: در راستای افزایش ارتقای ایمنی موتورسواران و کاهش تصادفات جاده ای، کلاه ایمنی بین موتورسواران کوهبنانی به صورت رایگان توزیع شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و کاهش آمار تلفات موتورسواران در تصادفات می‌شود، افزود: استفاده ‌نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت می شود و گاهی اوقات درمان مصدومان نیز هزینه‌های بسیار زیادی را برای خانواده‌ها به دنبال دارد.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن و استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند.

وی با اشاره به ضرورت ایمنی موتور سواران برای کاهش تصادفات، نقش کلاه ایمنی را جنبه بازدارنده و جلوگیری از حوادث احتمالی عنوان کرد.    

 توکلی ابراز داشت: بر اساس شواهد، استفاده از کلاه ایمنی بیش از ۸۰ درصد خطرات احتمالی برای موتور سواران را کاهش می‌دهد؛ به همین خاطر باید موضوع برای راکبان موتور سیکلت سوار فرهنگ سازی شود.

در ادامه مراسم که با حضور جانشین انتظامی کوهبنان، رئیس پلیس راه و رئیس راهنمایی و رانندگی این شهرستان، معاون فرماندار بخشدار مرکزی، مسئول اجرایی دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین اجرایی برگزار شد، به تعدادی از راکبان موتور سوار کلاه ایمنی، چراغ جلو، چراغ خطر عقب و شب رنگ به صورت رایگان اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار