رییس کل دادگستری استان کرمان خواستار بررسی عملکرد شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی در استان شد.


 حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: دو سال ونیم درجلسات شرکت می‌کنیم مباحث متنوعی مطرح می‌شود که نیاز استان است و اینکه مصوبات چه تاثیری درفضای کسب وکار دارد، ارتقا فضای کسب وکار قطعا یکی ازبازخورد‌های جلسات، اما به نظربنده خیلی از مباحث روی کاغذ می‌ماند، اتاق بازرگانی بررسی کندخروجی جلسات چنددرصد تبدیل به برنامه برای اجرا می‌شود.
وی افزود: نتیجه پیگیری‌ها باید این باشد که تاثیرجلسات شورای گفتگو بیشتر باشد.
رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: بحث بنگاه‌های اقتصادی، در استان وکشور از کسب وکارخانگی تا بنگاه‌های بزرگ همه مورد نیاز جامعه است چرا که هر کدام نقشی دارند.


وی افزود :مشکلی که وجود دارد این است که بنگاه‌ها نگاه رقابتی بهم دارند کسب وکارخانگی به نگاه رقابتی به بنگاه بزرگ می نگرد در حالی که اینها قطعات پازلی هستند که مسائل اقتصادی استان را مدیریت می‌کنند و هرکدام تاثیرخودشان را دارند.
حمیدی گفت:نقش اتاق بازرگانی برای تغییر این نگاه ضروری است چرا که برخی مسائل ومشکلات با این تغییر نگاه رفع می‌شوند. 
وی بیان کرد: ازبنگاه‌های اقتصادی کوچک بعضا گزارش داده اند فلان بنگاه اقتصادی بزرگ فلان قطعه تولیدی که این بنگاه کوچک دارد از خارج یا دیگر استان‌ها وارد می‌کند.
وی گفت: اکنون هیچ ضابطه‌ای درباره مسئولیت‌های اجتماعی نداریم به عبارتی همان فرهنگ چانه زنی مطرح است، پیشنهاد ما این است فردخاصی یاشرکتی معرفی و منابع مسئولیت‌های اجتماعی به حساب ان مجموعه واردشود و درجای مشخص هزینه شود به طور مثال هزینه‌ها یکجا شده به حساب فرهنگی بهداشتی و... دراستان واریز شود.

حمیدی تاکید کرد: وضعیتی که درباره مسئولیت‌های اجتماعی وجود دارد جزهدر رفت منابع چیزی نیست و خرد شدن منابع را به دنبال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار