کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان گفت: طی ۲۴ساعت گذشته منوجان با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرمترین شهر کرمان بوده است.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: برای امروز جوی نسبتا آرام و از فردابر سرعت وزش باد افزوده می‌شود همچنین وزش باد نسبتا شدید تا شدید و متعاقبا خیزش گرد و خاک، افزایش غلطت و کاهش کیفیت هوا در سطح استان به ویژه مناطق شمال غربی، شمالی و نوار شرقی استان را خواهیم داشت. 

وی افزود: از روز سه شنبه تا پایان هفته نیز افزایش ناپایداری‌های جوی به صورت رشد ابر، رگبار باران و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در نیمه شمالی، غربی و مرکزی استان دوراز انتظار است. 

وی تصریح کرد:به لحاظ دمایی نیز تا روز دوشنبه تغییرات قابل توجهی نخواهیم داشت و از این روز تا اوایل هفته آینده روند کاهشی برای اکثر مناطق پیش بینی می‌شود، لذا بیشترین کاهش دما از روز پنج شنبه و جمعه رخ خواهد داد.

سلاجقه گفت:کشاورزان نسبت به محصول برداشتی اقدامات لازم را انجام دهند، تنظیم دما، تامین سوخت کافی و تامین وسایل گرمایشی در سالن‌های پرورشی و گلخانه‌ها نیز باید سریع تر انجام شود.

 

 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: منوجان ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۳ درجه سانتیگرادخنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی افزود:همچنین امروز هشدار هواشناسی سطح زرد برای بارش‌های رگباری و وزش باد در سطح استان صادر می‌شود.

برچسب ها: وزش باد ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.