معاون دفتر مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: توان و کیفیت تجهیزات ورزشی ساخت داخل بسیار بالا و معتبر است.

 محسن جهانشیر در جلسه هماهنگی دومین دوره جشنواره و نمایشگاه عزت و پیشرفت در سنندج اظهار کرد: در صورت شناخت و معرفی متقاضیان داخلی که دنبال جنس با کیفیت مناسب هستند، چه بسا به این نتیجه برسیم که بازار داخلی جوابگوی تولیدات خود ما در حوزه بوده و نیازی به تولیدات وارداتی نیست.

وی افزود: مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش وزارت ورزش و جوانان با هدف حمایت از نهاد‌های تولیدی در صنعت ورزش، شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه ورزش، فروشگاه‌های تولیدی ورزشی، رسانه‌های ورزشی و تمامی فعالان حوزه صنعت ورزش دومین جشنواره سالانه عزت و پیشرفت را در سراسر کشور برگزار می‌کند.

معاون دفتر مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: زمان برگزاری مرحله استانی این جشنواره تا پایان امسال خواهد بود و در پایان برترین‌های هر حوزه در مرحله استانی به وزارت ورزش و جوانان معرفی می‌شوند و از سوی دفتر مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش این وزارتخانه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

جهانشیر هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی دستاورد‌های صنعت ورزش و شناساندن ظرفیت‌های این بخش به فعالان اقتصادی کشور و تسهیل در سرمایه گذاری در این حوزه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته اولین مرحله این جشنواره و نمایشگاه با همکاری استان‌ها در ۱۱ استان برگزار شد که امسال با تدوین شیوه نامه جدید در هفت رسته برگزار می‌شود.

معاون دفتر سرمایه گذاری وزارت ورزش و جوانان افزود: در شیوه نامه جدید نهاد‌های صدا و سیما، تعاون، میراث فرهنگی، صمت، معاونت دفتر ریاست جمهوری و دستگاه‌های مرتبط در رسته‌های هفتگانه تقسیم بندی شده اند و برای هر کدام وظایفی تعریف شده است.

وی یکی از دلایل نامگذاری و عنوان جشنواره بودن این طرح را بدون محدودیت مکانی برگزاری آن عنوان کرد و گفت: طبق این تعریف هر استان می‌تواند جشنواره عزت و پیشرفت را در هر مکان برگزار کند و صرفاً برگزاری در یک مکان خاص و نمایشگاهی مدنظر نخواهد بود.

معاون دفتر مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تنها در صورت برگزاری چنین نمایشگاه و جشنواره‌ای می‌توان عرضه کنندگان و متقاضیان محصولات عرصه ورزش را با یکدیگر متصل، مرتبط و آشنا کرد و از اهداف اصلی این طرح نیز منسجم کردن این حوزه به عنوان یک صنعت اقتصادی است.

جهانشیر افزود: خدمات ورزشی در حوزه‌های مختلف در حال ارائه است که متولی آنها باید ورزش باشد، اما متاسفانه به دلیل ناآگاهی از نوع این خدمات متولی آنها نهاد‌های بی ربطی معرفی شده اند و ما به دنبال این هستیم که متولی گری خدمات ورزشی به عهده وزارت ورزش باشد.

معاون دفتر سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی وزارت ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط با این موضوع اولین جشنواره و نمایشگاه دستاورد‌های های بخش ورزش استان کردستان با عنوان عزت و پیشرفت با بالاترین کیفیت برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار