مدیر زراعت جهادکشاورزی کردستان گفت: این استان با برداشت سالانه حدود۳۵۰ هزار تن سیب زمینی رتبه سوم تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

فریدون حامدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: امسال هشت هزار و ۳۵۰ هکتار زیر کشت به سیب زمینی اختصاص دارد و با توجه به محدودیت منابع آبی به‌ویژه در دشت‌های شرق استان داشتیم در سطح زیر کشت مزارع سیب زمینی نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش صورت نگرفته است و امیدواریم در سال جاری تولید بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سیب زمینی کاران استان جزو حرفه ای‌ترین کشاورزان در سطح کشور هستند،  افزود: متوسط برداشت سیب‌زمینی از مزارع استان نسبت به کشور ۱۰ تن بالاتر است و به طور متوسط بین ۴۰ تا ۴۲ تن سیب زمینی از  هر هکتار برداشت می‌شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی کردستان گفت: در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی در سطح استان داریم که حدود یک میلیون هکتار به کشت دیم و ۱۲۰ هزار هکتار مزارع آبی زراعی است و از این میزان اراضی هشت هزار و ۳۵۰ هکتار به کشت سیب زمینی اختصاص دارد.

حامدی افزود: ۱۲ رقم سیب زمینی پرمحصول و با کیفیت در سطح وسیع در استان کشت می‌شود که مصرف استان از این میزان حدود یک سوم است و مابقی این محصولات به استان‌های دیگر و در صورت لزوم به اقلیم کردستان عراق صادر می‌شود.

کار برداشت سیب زمینی  از اواسط مهر آغاز شده و با توجه به شرایط آب و هوایی تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.