نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کردستان مهد فرهنگ و هنر غنی و تاریخی است که هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان توانست این فرهنگ را به ایران و جهان معرفی کند.

امید کریمیان در آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ، اظهار کرد: هنرمندان با خلق آثار خود به شهر عطر و بوی خوش می دهد و هیچکس نمی تواند مانند هنرمند این عطر را در جامعه ماشینی و شهری امروز  جاری کند.

وی ضمن قدردانی از مهمان نوازی و مهمان داری مردم مریوان، از  همه دستگاهای اجرایی و مسوولان استانی و شهرستان  برای برگزاری آبرومنانه این جشنواره  تقدیر کرد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افرود: مریوان مهد ادب، عرفان، دانایی و  انسانهای توانمند و هنرمندی مانند ماموستا بیسارانی، قانع، ناری، ملاعبدالکریم مدرس و دهها  هنرمند دیگر و شهر نهادهای مدنی و فعالان مردم نهاد است که  جایگاه ویژه ای در زمینه ادب و فرهنگ و هنر استان دارد.

کریمیان  با بیان اینکه  به فرهنگ غنی و سابقه تاریخی که داریم ، افتخار می کنیم، افزود:  هنرمند با اجرای هنر خود، انسان را به کار نیک و مهربانی دعوت می کند.

وی گفت: توجه به هنرمند و هنر و حمایت خاص از آنان، درمان بسیاری از بیماریهای روانی، استرس و نامهربانی ها را از بین می برد چرا که آحاد مردم از هر قشری به هنر احتیاج دارند و با پرداختن هنرمندانه به کسب خود می توانند به آرامش برسند و در کار خود تاثیرگذار باشند.

این نماینده مجلس به فعالیت تخصصی در رشته های هنری که منجر به تغییر مثبت جامعه منجر شود، تاکید کرد و گفت: معنویات باید در روح آدمی جاری شود و این هنر هنرمندان است که می تواند با نظم دهی به افکار مردم ، مادیات را در ذهن ها کمرنگ کنند.

کریمیان گفت: درخواست داریم  تا در دوره هجدهم، نمایش آثار در روستاهای شهرستان مریوان به ویژه اورامان نیز برگزار شود که در این دوره شاهد خلا آن بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار