استاندار کردستان گفت:  تئاتر خیابانی به عنوان یک هنر عمومی تاثیرات عمیق و چندجانبه‌ای بر جامعه دارد.

در متن پیام آرش زره تن لهونی به مناسبت برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان آمده است: «تئاتر خیابانی به عنوان ابزاری کارآمد برای ارتقاء آگاهی اجتماعی و تقویت مشارکت مدنی تلقی می‌شود.

 این نوع تئاتر به دولت‌ها این امکان را می‌دهد تا پیام‌های اجتماعی و فرهنگی خود را به شکلی جذاب و دسترسی پذیر منتقل کنند.

 مدیران می‌توانند از تئاتر خیابانی برای تقویت هویت اجتماعی و محلی استفاده کنند و با برگزاری نمایش‌هایی در فضا‌های عمومی، حس تعلق به جامعه را در مردم تقویت کنند.

 همچنین این هنر می‌تواند در برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی درباره مسائل اجتماعی، محیط زیست و حقوق بشر موثر باشد. با توجه به تاثیرات مثبت تئاتر خیابانی در تغییر نگرش‌ها و رفتارها، مدیران دولتی می‌توانند آن را در استراتژی‌های فرهنگی و اجتماعی خود قرار دهند تا به بهبود شرایط اجتماعی کمک کنند.

 تئاتر خیابانی به عنوان یک هنر عمومی تاثیرات عمیق و چندجانبه‌ای بر جامعه دارد که می‌تواند از جنبه‌های مختلف جامعه شناسی مورد بررسی قرار گیرد.

تئاتر خیابانی به طرح مسائل اجتماعی و فرهنگی می‌پردازد و مخاطبان را نسبت به چالش‌های موجود احساس تعلق به جامعه را تقویت نمایند. اجرای تئاتر در فضا‌های عمومی به شکستن مرز‌های اجتماعی و اقتصادی کمک کرده و اشخاص مختلف از گروه‌های مختلف را گردهم می‌آورد و می‌تواند افراد را به فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی ترغیب کند و حس مسئولیت اجتماعی را در آنها تقویت کند.

 این نوع تئاتر فضایی برای بیان خلاقیت فراهم می‌آورد و هنرمندان می‌توانند از ابزار‌های غیرمتعارف برای انتقال پیام‌های خود استفاده کنند. تئاتر خیابانی میتواند به حفظ و ترویج فرهنگ محلی و هویت اجتماعی کمک کند.

 در نهایت از خداوند منان آرزوی موفقیت و سربلندی برای برگزارکنندگان و تمامی شرکت کنندگان هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان را که امروزه به عنوان یک رویداد کلان هنری در سطح بین المللی معرف سطح دانش، توانایی و فرهنگ ملت ایران است را داریم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.