مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: پنج هزار و ۲۰۰ افراد معلول دارای آسیب بینایی در استان داریم که نزدیک به ۴۰ درصد آنان در سطح معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

 حسین رسولی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: معلولان دارای آسیب بینایی معادل ۱۲ درصد جمعیت معلولان استان را شامل می‌شوند.

وی به خدمات سازمان بهزیستی برای افراد کم بینا و نابینا به خدمات حمایتی، توانمند سازی و توانبخشی اشاره کرد و افزود: کمک‌های موردی و ایاب و ذهاب، تسهیلات دانشگاهی و دانش آموزی، تسهیلات اشتغال و مسکن است.

مدیرکل بهزیستی کردستان افزود: طرح غربالگری کودکان سه تا ۶ سال ، همه ساله برای  پیشگیری از تنبلی چشم انجام می‌شود و افرادی که دارای مشکل بینایی هستند به مراکز درمانی جهت معاینه و مداخلات درمانی معرفی می‌شوند تا از آسیب احتمالی کم بینایی و نابینایی پیشگیری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه هدف از برنامه غربالگری پیشگیری از معلولیت بینایی است، گفت: در غالب برنامه  آموزشی و پیشگیری از اختلالات ژنتیکی از دیگر خدمات این سازمان است.

رسولی عنوان کرد: مناسب سازی و متناسب سازی یکی از مهمترین موارد برای افراد دارای معلولیت بینایی مناسب سازی و متناسب سازی در جامعه است.

وی تاکید کرد: فضای دیجیتال و رسانه از دیگر موارد در جامعه است که در صورت تحقق آن، بسیاری از موانع پیش روی افراد کم بینا و نابینا رفع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار