رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۳۰ دانش آموز دارای آسیب بینایی از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی آموزش وپرورش استثنایی استان بهره می‌برند.

طالب محمدی، امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان که به صورت نمادین در مدرسه استثنایی امید شهرستان دیواندره برگزار شد؛ با تبریک روز جهانی نابینایان (عصای سفید) گفت: امروز انگیزه، توان، اراده، دستاورد وموفقیت‌های نابینایان را جشن می‌گیریم.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: دانش آموزان دختر و پسر دارای آسیب بینایی دردوره‌های مختلف تحصیلی مدارس با نیاز‌های ویژه شهرستان‌های سنندج، سقز، دیواندره، مریوان وقروه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: دانش آموزان تحت آموزش تلفیقی - فراگیر دارای آسیب بینایی خفیف تا شدید نیز در کنار همسالان خود و در مدارس عادی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به "دسترسی به فناوری نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان" بعنوان شعار روز عصای سفید امسال گفت: با تمرکز هر چه بیشتر جامعه نسبت به مسائل افراد نابینا وکم بینا و آگاه سازی جامعه می‌توان تحقق اهداف پیش رو در راستای احیای حقوق نابینایان را محقق کرد.

محمدی با بیان اینکه صحبت از دانش آموزان استثنایی صحبت از تفاوت ها، صحبت از ایفای مسئولیت واحیای انسانهاست، گفت: آموزش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به دقت نظر، تعهد، روابط انسانی و سعه صدر خاصی نیاز دارد.

محمدی با تأکید بر توانمندی دانش آموزان آسیب دیده بینایی به عنوان توانمندترین گروه معلولان افزود: روز جهانی نابینایان، تبلور قابلیت ها، توانمندی‌ها و شان و منزلت اجتماعی نابینایان است تا با بهره گیری از این فرصت کوتاه نگرشی مطلوب در جامعه نسبت به آنان فراهم شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه نابینایان در بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها از بقیه افراد جامعه توانمندتر هستند و باید شرایط، زمینه و امکانات مناسبی در اختیار آنان قرار گیرد، افزود:آموزش وپرورش استثنایی تلاش می‌کند که دانش‌آموزان نابینا و کم بینا همراه با سایر دانش‌آموزان در نظام آموزشی عادی مشغول به تحصیل شوند.

محمدی ارتقاء همکاری با بهزیستی، جلب مشارکت کتابخانه مرکزی و کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان، تعامل با مشاور امور معلولین استانداری، برگزاری کارگاه آموزش خط بریل، دوره‌های باز آموزی و ضمن خدمت جهت به روز نگه داشتن اطلاعات تخصصی همکاران در راستای آموزش دانش آموزان دارای آسیب بینایی را اهم فعالیت‌های آموزش وپرورش استثنایی استان در این حوزه عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار