رئیس دومای دولتی روسیه تاکید کرد که زمان تسلط واشنگتن و اتحادیه اروپا بر جهان به پایان رسیده است.

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه تاکید کرد که زمان تسلط واشنگتن و بروکسل بر جهان گذشته است و کشور‌های بیشتری مسیر گفتگو و همکاری برابر را به نفع مردم خود انتخاب می‌کنند و بنابراین آینده متعلق به کشور‌های بریکس است.

براساس گزارش اسپوتنیک، ولودین در کانال خود در اپلیکیشن تلگرام گفت: دوران هژمونی واشنگتن و بروکسل گذشته است، کشور‌ها مسیر گفتگوی برابر و همکاری متقابل سودمند را به نفع مردم خود انتخاب می‌کنند و نه مسیری را که برای خشنود کردن آمریکا سرسپردگان آن است.

او افزود: بریکس هم اکنون به یک مرکز بزرگ اقتصادی تبدیل شده و آینده از آن است. صربستان نیز پیوستن به گروه بریکس را جایگزین اتحادیه اروپا می‌داند، زیرا اتحادیه اروپا را شریک نمی‌داند.

این مقام روسی ادامه داد: کشور‌های بیشتری متوجه می‌شوند که بریکس یک امکان و تضمین برای یک جهان چندقطبی است. بر خلاف اتحادیه اروپا و سیاست‌های واشنگتن که نتیجه معکوس داشته است. 

ولودین خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور‌های بریکس امروز به طور قابل توجهی از شاخص‌های گروه هفت فراتر رفته و اتحادیه اروپا در وضعیت رکود قرار دارد، در آلمان، اتریش، فنلاند و استونی، تولید ناخالص داخلی در حال کاهش است. صنعت این کشورها متحمل زیان‌های عمده‌ای شده است.

گروه بریکس یک انجمن مشترک است که در سال ۲۰۰۶ ایجاد شد و روسیه در ۱ ژانویه ۲۰۲۴ ریاست این گروه را بر عهده گرفت. ایران، روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی مصر، اتیوپی، امارات و عربستان اعضای این گروه هستند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار