صندوق توسعه کشاورزی بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به بهره برداران بخش کشاورزی آذربایجان غربی پرداخت کرد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی از پرداخت بیش از پنج هزار میلیارد ریال از منابع داخلی صندق، در قالب تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد به بهره برداران بخش کشاورزی استان خبر داد.

حسین جعفرزاده افزود: ۱۸۰ اتحادیه و تشکل فراگیر و بیش از ۱۷۰ هزار بهره بردار کشاورزی از خدمات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور دو زنجیره سیب درختی و زنجیره زنبورعسل توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی تشکیل و راه اندازی شده است.

مدیرعامل صندوق توسعه کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: این صندوق از سال گذشته در راستای حمایت از تولیدات عمده استان، اقدام به خرید نقدی سیب صنعتی از باغدارن می‌کند که این امر باعث تنظیم بازار سیب درختی و هم جمع آوری به موقع محصول و رضایت باغداران را به دنبال دارد.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: با افزایش سرمایه صندوق استان آذربایجان غربی به رقم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در بین ۱۷۱ صندوق در سطح کشور، سطح صندوق استان آذربایجان غربی به رتبه پنجم کشوری ارتقا یافت.

وی یاد آور شد: صندوق استان آذربایجان غربی به عنوان اولین صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور به طور مستقیم و بدون واسطه اقدام به تامین نهاده‌های دام و طیور از طریق واردات کرده است. این صندوق در ابتدای سال جاری نهاده‌های ذرت و جو دامی به ارزش یک میلیون دلار از کشور روسیه وارد و در بین واحد‌های تولیدی دام و طیور استان توزیع کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.