معاون صمت آذربایجان غربی گفت: ارزش ریالی پرونده‌های تخلفات صنفی و غیرصنفی به ۱۱ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال رسید.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در بازه زمانی چهار ماهه نخست سال ۳ هزار و ۲۸۴ پرونده تخلف صنفی و غیرصنفی برای متخلفین تنظیم شده است اظهار کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها به ۱۱ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال رسید.

ایرج مرندی افزود: در این مدت تعداد پرونده های تشکیل شده نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی و غیرصنفی استان از ابتدا تا پایان تیرماه سال جاری ۲۱ هزار و ۸۸۱ مورد بازرسی از این واحد‌ها به عمل آمده است که از این تعداد ۷ هزار و ۵۳۶ مورد مربوط به بازرسی از واحد‌های تولیدی و صنعتی، یک‌هزار و ۹۳۶ مورد مربوط به واحد‌های خدماتی و مابقی مربوط به بازرسی از واحد‌های صنفی می‌باشد.

معاون صمت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در ۴ ماهه گذشته تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ فقره پرونده تخلف جهت رسیدگی و صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده اظهار کرد: در این بازه زمانی بازرسی‌های انجام شده منتج به تشکیل ۳ هزار و ۲۸۴ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شده است که جهت بررسی و رسیدگی بیشتر به مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی ارسال شده است.

مرندی با بیان این مطلب که تعداد ۸ هزار و ۸۳۹ شکایت از طریق سامانه ۱۲۴ در بازه زمانی چهار ماه گذشته بصورت تماس تلفنی، صندوق صوتی و حضوری به صمت استان واصل گردیده خاطرنشان کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۸۸۷ شکایت مربوط به اداره کل صمت استان و قابل رسیدگی بوده که پیگیری‌های لازم صورت گرفته و نتایج بازرسی‌ها به افراد اعلام گردیده است.

وی افزود: بیشترین میزان شکایات دریافتی به ترتیب اولویت در حوزه آرد و نان و خودرو بوده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص تشکیل پرونده‌های ارزی گفت: در بازه زمانی چهار ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۰۴ پرونده تخلف در حوزه ارزی به ارزش ۸هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال تشکیل گردیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.