اراک/

افزایش تا300 میلیارد ریال برای سرمایه صندوق کشاورزی استان مرکزی

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: امسال سقف سرمایه این صندوق تا سقف 300 میلیارد ریال افزایش می یابد

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، خالقی افزود: هم اینک سرمایه این صندوق در استان مرکزی 157 میلیارد ریال است که در صورت تحقق سهم دولت تا 300 میلیارد ریال قابل افزایش خواهد بود.

وی گفت : رونق اقتصادی بخش کشاورزی، حمایت از کشاورزان با اعطای تسهیلات کم بهره بلند مدت و استفاده از ظرفیتهای بخش کشاورزی در توسعه همه جانبه از دیگر اهداف صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است.

خالقی افزود : صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در جذب عاملیت اعتبارات دولتی از جمله آبیاریهای تحت فشار و اصلاح قنات ها فعالیت چشمگیری دارد.

وی گفت : در 10 ماه گذشته 201 میلیارد ریال تسهیلات به سهامداران صندوق دراستان مرکزی پرداخت شده که از محل منابع داخلی و و بانک کشاورزی تامین شده است.

خالقی افزود : صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان تنها نهاد مالی - اعتباری غیردولتی با مشارکت تولیدکنندگان و بهره برداران تشکیل شده که چشم انداز روشنی را در به کارگیری ظرفیت های غیردولتی به منظور تأمین مالی و ارتقای نرخ رشد سرمایه گذاری بخش کشاورزی ترسیم کرده است.

وی گفت : استان مرکزی در حوزه توسعه کشاورزی ظرفیتهای نهفته ای دارد که صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به دنبال شناسایی و بهره وری از آنها است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.