استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: وحدت اسلامی کلید پیروزی در برابر دشمنان اسلام و ترس رژیم اسرائیل از قدرت مقاومت نشانه‌ای از افول این رژیم غاصب است.

آیت‌الله علی نظری منفرد استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم امروز در مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله، که در دفتر آیت‌الله نوری همدانی با حضور این مرجع عالیقدر برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، اظهار داشت: ما با مردم لبنان ابراز همدردی می‌کنیم و ملت ایران همواره در یاری مظلومان پیش‌قدم بوده است.

وی با اشاره به این که خداوند در برابر ظالمان به کمک مظلومان می‌آید، تصریح کرد: کسانی که مال و جان خود را در راه مبارزه با ظلم و استکبار می‌دهند، همواره مورد عنایت ویژه الهی قرار می‌گیرند.

نظری منفرد با یادآوری ترور مهمان ایران در تهران، شهید اسماعیل هنیه و ترور شهید سید حسن نصرالله، تأکید کرد: حرکت بزرگی که از سوی ایران در پاسخ به این ترور‌های ناجوانمردانه صورت گرفت، بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت و نشان داد که قدرت ایران به‌وضوح در سطح جهانی شناخته شده است.

وی به دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در آن زمان حتی توانایی ساخت یا خرید سیم خاردار را نداشتیم، اما امروز با وجود تحریم‌های چهل‌ساله، برد موشک‌های ما به دو هزار کیلومتر رسیده و بدون نیاز به پهپاد به اهداف تعیین‌شده اصابت می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: دشمنان به قدرت و اقتدار ایران پی برده‌اند و این اقتدار در حالی حاصل شده که ایران همواره در شرایط سخت اقتصادی و تحریم بوده است.

نظری منفرد با انتقاد از جنایات اسرائیل اظهار داشت: این رژیم غاصب با چه انگیزه‌ای به جنایات خود ادامه می‌دهد؟ آیا این اقدامات نشان از قدرت آنهاست یا ترس و وحشتی که در دل آنها افتاده است؟

وی به وضعیت فلسطین اشاره کرد و افزود: روزگاری فلسطینیان با سنگ مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند، اما امروز کشور‌هایی که از فلسطین حمایت می‌کنند، اطراف اسرائیل را احاطه کرده و مقاومت در برابر این رژیم را تقویت کرده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که اسلام دینی است که به دنبال جنگ و درگیری نیست، گفت: اگر کسی بدون دلیل بخواهد جنگی را آغاز کند، اسلام دستور مقابله و دفاع در برابر ظلم را صادر کرده است.

نظری منفرد با اشاره به افزایش ترس در میان اسرائیل و حامیان آن، گفت: امروز اسرائیل می‌داند که اگر مسلمانان متحد شوند، توانایی شکست دشمنان خود را دارند و همین موضوع موجب شده که دشمنان در تلاش برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان باشند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: خداوند همان‌طور که در جنگ بدر بدون تجهیزات و سلاح، مسلمانان را یاری کرد، در محور مقاومت نیز یاری خواهد رساند و هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خداوند نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار