دانشمندان با انجام بررسی و تحقیقاتی، به آینده احتمالی زمین در ۵ میلیارد سال آینده نگاه کرده‌اند.

یک تیم بین المللی از اخترشناسان چین و ایالات متحده سیاره فراخورشیدی جدیدی شبیه به زمین در میلیاردها سال آینده پیدا کردند. 

جرم آسمانی به نام KMT-۲۰۲۰-BLG-۰۴۱۴ در فاصله ۴ هزار سال نوری از زمین قرار دارد و یک دنیای سنگی است که به دور یک کوتوله سفید - یک ستاره منقرض شده - می‌چرخد. انتظار می‌رود خورشید ما ظرف ۵ میلیارد سال به یک کوتوله سفید تبدیل شود.

تا آن زمان، خورشید از مرحله فعلی که یک غول سرخ سوزان است، عبور می‌کند و عطارد، زهره و احتمالاً زمین و مریخ بر اثر این اتفاق منبسط می‌شود. اگر جهان ما در این دوره زنده مانده باشد، مانند جرم آسمانی KMT-۲۰۲۰-BLG-۰۴۱۴ خواهد شد.

مشاهدات نشان داده است که KMT-۲۰۲۰-BLG-۰۴۱۴ در فاصل‌ای به اندازه یک تا دو فاصله زمین تا خورشید از ستاره کوتوله سفید خود قرار دارد. این منظومه همچنین حاوی یک کوتوله قهوه‌ای است - ستاره‌ای که نتوانست منفجر شود - این ستاره حدود ۱۷ برابر بزرگتر از مشتری است.

دانشمندان خاطرنشان کردند که حیات روی زمین به احتمال زیاد مدت‌ها قبل از تبدیل شدن خورشید به یک کوتوله سفید ناپدید خواهد شد. در حدود یک تا دو میلیارد سال دیگر، اقیانوس‌های زمین به دلیل شتاب اثر گلخانه‌ای خشک می‌شوند. محققان بر این باورند که تا این زمان بشریت به دنیا‌های دیگر رفته است.

این مطالعه در مجله علمی Nature Astronomy (NatAstro) منتشر شد.

پیش از این مشخص شده بود که حیات روی زمین طی ۱.۸ میلیارد سال آینده شکوفا خواهد شد.

منبع: gazeta.ru

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
وای خدای من حالا چکار کنیم