رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه اول تعداد متوفیان تصادفات جاده ای استان نسبت به سال گذشته ۵۱ نفر کاهش یافت.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برابر آمار نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته شاهد کاهش ۲۰ درصدی جان باختگان و مصدومان حوادث رانندگی در سطح محور‌های هستیم و نسبت به سال گذشته در مدت شش ماهه ۵۱ نفر فوتی کمتر داشته‌ایم.

سرهنگ رضا پناهی مقدم افزود: کاهش جانباختگان و مصدومان حوادث جاده ای نشانگر همراهی مردم با پلیس در مباحثی همچون اجرای قوانین و مقررات رانندگی و همچنین افزایش مبلغ جرایم بر این موضوع تأثیرگذار بوده است.

پناهی‌مقدم ادامه داد: زحمات پلیس و سایر ارگان‌های امدادی و خدماتی و رفع نقاط حادثه‌خیز توسط اداره‌کل راهداری استان در این آمار تأثیرگذار شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد کل تلفات حوادث رانندگی استان مربوط به گردنه قوشچی بود، تصریح کرد: سال گذشته در گردنه قوشچی در محور ارومیه به سلماس در شش ماهه نخست شاهد فوت ۲۳ نفر در تصادفات رانندگی بودیم و در سال‌جاری این میزان به صفر رسیده که این موضوع در نتیجه جداسازی مسیر رفت و برگشت این گردنه به میزان ۱۶ کیلومتر بوده است.

پناهی‌مقدم عنوان کرد: عمده مشکل اساسی در تصادفات در گردنه قوشچی که رخ به رخ بود با جداسازی حل شد که با تخصیص اعتبارات و تصویب مصوبات از سوی استانداری و اداره‌کل راهداری انجام شد.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با بیان ضرورت تعریض محور‌های مواصلاتی استان برای پیشگیری از حوادث خاطرنشان کرد: محور نقده به پیرانشهر و حیدرآباد به سمت نقده تعریض شده یا در حال تعریض است که تأثیر خود را در کاهش تصادفات نشان خواهد داد.

پناهی‌مقدم افزود: پلیس نقاط حادثه‌خیز را همواره احصا و به راهداری جهت رفع اعلام می‌کند و در حال حاضر نیز ۲۵ کیلومتر نیوجرسی از طریق معاونت عمرانی استانداری در اختیار پلیس برای جداسازی نقاط حادثه‌خیز گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در این راستای در جاده بالانج ارومیه از ابتدای تاناکورا تا سه‌راهی گونی‌بافی جداسازی مسیر رفت و برگشت انجام خواهد شد تا تصادفات این مسیر نیز به حداقل برسد و محور‌های سد حسنلو به سمت نقده و سه‌راهی دارلک به سمت کوسه‌کهریز نیز جداسازی خواهند شد تا شاهد صفر شدن تصادفات شاخ به شاخ باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.