مدیر کل راهداری آذربایجان غربی گفت: قربانیان سوانح رانندگی جاده‌ای در استان ۲۹ درصد کاهش یافت.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در هفتمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان در سال ۱۴۰۳، ضمن تشکر و قدردانی از تمامی متولیان امر دخیل در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای استان طی سالجاری افزود: طی ۵ ماهه گذشته سال جاری تعداد تصادفات منجر به فوت در استان ۱۵۳ فقره بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است. 

ایرج دست نشان با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون متاسفانه ۱۸۴ نفر از هم وطنانمان بر اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست داده اند، افزود: این تعداد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل که ۲۵۸ نفر فوتی بوده است از کاهش ۲۹ درصدی تعداد فوتی‌ها حکایت دارد که امید است این روند کاهشی استمرار داشته باشد. 

وی با تاکید به اینکه با وجود افزایش ۱۱ درصدی تصادفات جرحی، تعداد مجروحین ناشی از این تصادفات ۲ درصد کاهش یافته، اظهار کرد: در این مدت تعداد تصادفات خسارتی در محور‌های برون شهری استان ۷ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است. 

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و عدم انحراف به چپ بعنوان دلایل اصلی تصادفات جاده‌ای توسط رانندگان، ادامه داد: رسالت و وظیفه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ایمن سازی محور‌های مواصلاتی حذف و آشکار سازی نقاط حادثه خیز، نصب علائم ایمنی، لکه گیری و روکش آسفالت، خط کشی، نصب گاردریل و نیوجرسی و سایر موارد مشابه در جهت کاهش هر چه بیشتر تعداد تصادفات و به تبع آن تلفات جاده‌ای در استان است.

دست نشان با اشاره به بازسازی و تعمیر گاردریل‌های صدمه دیده محور آزادراهی ارومیه - تبریز در سال جاری، تصریح کرد: طول گاردریل محور آزاد راهی ارومیه-تبریز ۸۰ کیلومتر است که ۴۰ کیلومتر آن در حوزه آذربایجان غربی واقع شده و از این میزان ۲۵ کیلومتر با گاردریل و مابقی با نیوجرسی جدا سازی شده است. 

دست نشان ادامه داد: ۱۰ کیلومتر از گاردریل‌های این محور همچنان نیاز به بازسازی دارد که درصورت تامین اعتبار مورد نیازمی توانیم بزودی شاهد اتمام کل پروژه باشیم. 

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گردنه ایلانلو در محور ارومیه -مهاباد جز نقاط حادثه خیز استان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ۴/۸ کیلومتر از این محور نیاز به جداسازی دارد که به دلیل کمبود اعتبار ۲/۸ کیلومتر از محور همچنان باقی مانده است و نیاز به تامین اعتبار برای اتمام پروژه داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.