روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت تاکید کرد که با حمله گسترده روز گذشته اسرائیل علیه نیرو‌های حزب‌الله، اعلان جنگ از سوی این رژیم انجام گرفت.

حمله دیروز در لبنان شبیه چیزی خارج از یک فیلم علمی تخیلی است، انفجار تقریبا همزمان هزاران پیجر باعث زخمی شدن حدود ۴۰۰۰ نفر در لبنان شد. آوی ساخاروف، یک تحلیلگر صهیونیستی در روزنامه یدیعوت آحارونوت در این خصوص نوشت: ممکن است انتظار تشدید تنش و حتی شاید یک جنگ گسترده را داشته باشیم که تلفات زیادی در سراسر اسرائیل به همراه داشته باشد.

براساس گزارش سما الاخباریه، آسیب رساندن به هزاران نفر از مردم لبنان و علی الخصوص اعضای حزب الله به طور همزمان اعلام جنگی خواهد بود که حزب الله مجبور به پاسخ گسترده به آن خواهد شد. در همین راستا مقامات ارشد حزب الله اعلام کرده اند که علیه اسرائیل اقدام خواهند کرد.

ساخاروف در مقاله خود می‌افزاید: معنای جنگ همه جانبه علیه اسرائیل بسیار دشوار است، حزب الله سازمان کوچکی مانند حماس نیست (که حدود یک سال پیش مرگبار بودن خود را ثابت کرد)، آن ارتشی است که دارای زرادخانه‌ای شامل حدود ۱۵۰۰۰۰ راکت و موشک با هدایت دقیق و سلاح‌های مختلف و مرگبار است.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: واقعیت جنگ گسترده علیه حزب‌الله تلفات زیادی را در تمام مناطق اسرائیل به همراه خواهد داشت و جنگ دیگر محدود به مرز شمالی نخواهد بود و این امر عواقب اقتصادی بسیاری در پی خواهد داشت.

ساخاروف انتظار داشت که روز‌های آینده شاهد تشدید تنش بزرگی در جبهه شمالی باشد که در نهایت می‌تواند ارتش رژیم صهیونیستی را مجبور به اقدام در میدان نیز کند.

در راستای همین گزارش صهیونیستی حزب الله لبنان امروز با منتشر کردن بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات‌های این جنبش علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت و به دلیل حملات تروریستی روز گذشته شدیدتر و سخت‌تر نیز خواهد شد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
اسرائیل باید منتظر هر پاسخی باشد
۱۴:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
اسرائیل باید منتظر هر پاسخی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۴:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
حزب الله هنوز موش‌های مافوق صوت خود را اعلام نکرده چون صددرصد موشک هایپر سونیک دارد اسرائیل را با مشکل روبرو می‌کند اگراسرائیل علیه حزب الله اعلا م جنگ بکند گروهای مقاومت از یمن عراق سوریه مشارکت خواهند کرد
آخرین اخبار