مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از غرفه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس در وین بازدید کرد.

 رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از غرفه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای ایران در حاشیه شصت و هشتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر این سازمان در وین بازدید کرد. محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و بهروز کمالوندی سخنگوی این سازمان نیز گروسی را در این بازدید همراهی کردند.

مدیرکل آژانس در بازدید از این نمایشگاه ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های ایران در بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای در جریان آخرین دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در این حوزه قرار گرفت.

 در این نمایشگاه توانمندی‌های صنعت هسته‌ای ایران در حوزه‌های کاوش ربات، اپلیکیشن‌های ربات در صنعت هسته‌ای، تولید انرژی پاک و پایدار، محصولات رادیو دارویی و صنعتی، سیستم‌های اندازه‌گیری هسته‌ای و نیز توانمندی‌های ایران در زمینه توسعه فناوری پلاسما در حوزه صنعت، محیط‌زیست، درمان و سلامت، امنیت غذایی و نیز اقدامات انجام شده در زمینه پسمانداری هسته‌ای توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی به بازدیدکنندگان معرفی شده است.

در حاشیه شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رویداد جانبی «پنجاه سال فناوری هسته‌ای در ایران؛ روایت موفقیت‌ها» در چهار محور نیروگاه‌های اتمی، رآکتور‌های تحقیقاتی، چرخه سوخت هسته‌ای و کاربرد پرتو‌ها برگزار شده است.

محمد اسلامی برای شرکت در این نشست در وین به سر می‌برد. او روز دوشنبه و در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با رافائل گروسی مدیرکل دیدار و گفتگو کرد.

گروسی پس از این دیدار با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مورد اهمیت حفظ تعامل، توافق داشتیم. به‌زودی و برای دیدار‌های مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهم کرد. اسلامی هم این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: روند گفتگو‌ها در جلسه با مدیرکل آژانس خوب بود و به اعتقاد بنده این دیدار یک گام روبه‌جلو محسوب می‌شود، مهم‌ترین پیام این جلسه آن بود که دنیا بداند ارتباط ایران با آژانس به شکل پایدار ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی با عملیات فشار روانی و سیاه‌نمایی این روند دچار آسیب نخواهد شد و ما روند را به‌گونه‌ای که تأمین کننده منافع ایران باشد، دنبال خواهیم کرد.

شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ۲۶ تا ۳۰ شهریورماه (۱۶ تا ۲۰ سپتامبر۲۰۲۴) در وین پایتخت اتریش در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
همکاری با گروسی کار اشتباهی است لطفا ایشان را به ایران دعوت نکنید آژانس عاملی برای انحصار هسته ای در دست امپریالیسم است و قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
دنبال بهانه س. جاسوس عوضی
آخرین اخبار