مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین گفت: ۳ هزار برنامه با موضوع دفاع مقدس در قالب ۱۰۰ عنوان برنامه شاخص و محوری در سطح استان قزوین برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس هستیم که برنامه هایمان را با شعار محوری "در راه فتح قله ایم" در سطح استان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تاریخ جنگ دفاع مقدس نقطه عطفی در تقویم ایران اسلامی است که جوانان برومند کشور به نوعی در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند و پیروز شدند، از این رو پرداختن به موضوع دفاع مقدس در عرصه فرهنگی، اجتماعی و شهری یک امر واجب است.

سرهنگ امیری مقدم ادامه داد: پرداختن و توجه بیشتر به موضوعات دفاع مقدس، ایثار و مقاومت، کشور و استان را در مقابل دشمنان بیمه خواهد کرد، از این رو هرگونه اقدام لازم در خصوص سالگرد دفاع مقدس باید در دستور کار نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط قرار دارد.

این مسئول به برنامه‌های محوری سالگرد دفاع مقدس پرداخت و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، عطر افشانی و گلباران مزار مطهر شهدا، برگزاری مراسم سراسری تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس، افتتاحیه موزه دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، برگزاری نشست خبری، سخنرانی فرماندهان نظامی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری مراسم بزرگداشت و نکوداشت مقام جانباز و ایثارگر دفاع مقدس و سخنرانی سردار صفوی بخشی از برنامه‌های سالگرد دفاع مقدس را شامل می‌شود.

وی افزود: رژه حماسی نیرو‌های مسلح، برگزاری گفت و گوی خبری، مراسم بانگ مقاومت و پیروزی توسط اداره کل آموزش و پرورش، رونمایی از ۲۱ عنوان کتاب مکتوب در حوزه دفاع مقدس و رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های سالگرد دفاع مقدس است.

سرهنگ امیری مقدم یادآور شد: موزه دفاع مقدس واقع در بوستان فدک قزوین در ۲۰ هکتار آغاز به کار کرده و امروز قسمت‌هایی از این باغ موزه از جمله طبقه همکف، ساختمان مرکزی، کتابخانه، سالن جلسات، مجموعه اداری ساختمان آمفی تئاتر، محوطه سازی سایت شمالی و اجرای فضای سبز آن نیز آماده افتتاح است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین بیان کرد: همچنین وظایفی در خصوص برگزاری سالگرد هفته دفاع مقدس به دستگاه‌های استان از جمله استانداری، سپاه صاحب الامر (عج)، شهرداری قزوین، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت نمایشگاه‌های بین المللی، اداره برق، مخابرات و نهاد کتابخانه‌های استان نیز محول گردید تا با همکاری دستگاه‌های یاد شده بتوانیم مراسم‌های هفته دفاع مقدس در استان را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار