ارتش آمریکا که ابتدا از تایید سرنگونی این پهپاد خودداری می‌کرد اعتراف کرد انصارالله ۲ پهپاد ریپر را در کمتر از یک هفته سرنگون کرده‌اند.

ارتش آمریکا اعتراف کرد که رزمندگان انصارالله یمن ۲ پهپاد «ام کیو ۹ ریپر» (MQ-۹ Reaper) را در کمتر از یک هفته سرنگون کرده اند.

ارتش ایالات متحده تایید کرد که گروه مستقر در یمن یک پهپاد آمریکایی را در ۱۰ سپتامبر سرنگون کرد و دومین پهپاد در روز دوشنبه ۱۶ سپتامبر سرنگون و منهدم شد.

خبرگزاری الجزیره پیشتر گزارش داد ویدئویی که انصارالله در ۱۶ سپتامبر منتشر کرده بودند، لاشه یک پهپاد ریپر سرنگون شده در استان ذمار یمن را نشان می‌داد.

ارتش آمریکا ابتدا از تایید سرنگونی این پهپاد خودداری کرد، اما بعدا یک مقام ناشناس پنتاگون سرنگونی آن توسط انصارالله را تایید کرد. پنتاگون در مورد اینکه این پهپاد کجا سرنگون شد، چه کسی آن را پیدا کرد و به چه شکلی بود توضیحی نداد.

پهپاد ریپری که روز شنبه سرنگون شد هشتمین پهپاد آمریکایی از این نوع است که انصارالله یمن از نوامبر گذشته هدف قرار داده و سرنگون کرده است.پهپاد‌های ریپر هر کدام ۳۲ میلیون دلار قیمت دارند، قادرند تا ۵۰۰۰۰ فوت (۱۵۲۴۰ متر) پرواز کنند و می‌توانند به مدت ۲۴ ساعت در هوا بمانند.

پت رایدر، دبیر مطبوعاتی پنتاگون، گفت که مقامات ایالات متحده بدون ارائه اطلاعات بیشتر، در حال بررسی سرنگونی روز دوشنبه هستند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار