رئیس تبلیغات اسلامی سراوان گفت: اتحاد و وحدت مسلمانان در عصر حاضر لازم و ضروری است و دشمنان اسلام در سایه وحدت مسلمانان ضربه‌های سنگینی خورده‌اند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابد سابکی بیان کرد: در دنیای امروز، حضور بیش از یک میلیارد مسلمان و پیشرفت و تعالیِ بی‌سابقه بعضی از کشور‌های اسلامی، به‌ویژه کشور ایران، زنگ خطری را برای استکبار جهانی به وجود آورده است و به‌یقین آنها آرام نخواهند نشست.

وی افزود: دشمنان که از آغاز ظهور اسلام از این امتِ واحد ضربه‌های سنگینی خورده‌اند، در صورت غفلت مسلمانان، از اختلاف‌های آنان سود خواهند جست و به آن دامن خواهند زد.

رئیس تبلیغات اسلامی سراوان ادامه داد: دوری از اسلام اصیل و قرآن کریم، تعصب و لجاجت بدون برهان و منطق، قومیت‌گرایی و نژادپرستی، دنیاگرایی و نیز تفرقه‌انگیزی قدرت‌های بزرگ به‌منظور سلطه بر مسلمانان و منابع مالی و فکری آنها را می‌توان بخشی از دلایل بروز اختلاف در میان مسلمانان دانست.

سابکی با بیان اینکه اتحاد و وحدت مسلمانان در عصر حاضر لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: در جهان اسلام، هر کس به دنبال وحدت مسلمانان باشد و در این راستا مجاهدت نماید، کاری خدایی انجام می‌دهد و در نقطه مقابل، هر کس با هر انگیزه و دلیلی به دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمانان باشد، کاری شیطانی انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: تبعیت از کانون واحد و قرارگاه معین، یکپارچگی ایجاد می‌کند. موفقیت‌ها برای پیروان یک مکتب، با وحدت آنان به دست می‌آید. مسلمانان دارای اصول، مبانی و اهداف مشترک هستند، اگر باوجود برخورداری از کثرت جمعیت و تمامی مواهب الهی، گرفتار مصیبت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها و فلاکت‌ها شده‌اند، دلیل اصلی آن در عدم پایبندی عملی به این اصول و مبانی است. دلیل اصلی مشکلات در جهان اسلام، تفرقه و عدم تبعیت و پیروی از آن کانون واحد و قرارگاه اصلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار