رزمندگان محور مقاومت جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه موفق شدند با شلیک یک موشک رادار گریز یمنی قلب اراضی اشغالی را هدف قرار دهند.

صهیونیست‌ها یک صبح سخت دیگر را آغاز کردند؛ بامداد امروز نیرو‌های یمنی موفق شدند با شلیک یک موشک بالستیک قلب اراضی اشغالی را هدف قرار دهند.

«موشک بالستیک یمنی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر را در عرض ۱۵ دقیقه پیموده و ارتش در حال تحقیق درباره علت ناکامی رهگیری این موشک است.» این را یک خبرنگار رادیو ارتش اسرائیل گزارش می‌کند که نشان از ضعف پدافندی صهیونیست‌ها است. برخی رسانه‌ها نیز با انتشار یک تصویر از مسیر حرکت این موشک نوشتند که موشک یمنی برای رسیدن به اراضی اشغالی، از آسمان عربستان و اردن عبور و بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر طی کرده است.

 

همچنین؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که به دنبال اصابت یک موشک بالستیک دوربرد یمنی به قلب اراضی اشغالی بیش از ۲ میلیون صهیونیست به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند.

این حمله از سوی یمنی‌ها با واکنش‌هایی از جانب رسانه‌های صهیونیستی مواجه شده است به‌گونه‌ای که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به دنبال این حمله خبر داد، «پدافند هوایی اسرائیل در رهگیری موشکی که از یمن شلیک شده، ناموفق بوده و این موشک به نقطه‌ای در نزدیکی فرودگاه در مرکز فلسطین اشغالی اصابت کرده است.» 

همچنین یدیعوت آحارانوت گزارش می‌کند: «۵ اسرائیلی هنگام فرار و رفتن به پناهگاه‌ها حین تلاش برای رهگیری این موشک مجروح شده‌اند.» 

به دنبال آن نیز تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تأیید کرد که این موشک بالستیک یمن به ۶ کیلومتری فرودگاه بن‌گوریون اصابت کرده است و چهار تیم اطفای حریق در حال تلاش برای خاموش‌کردن آتش‌سوزی به راه افتاده پس از اصابت موشک بالستیک یمن به منطقه «بن‌شیمن» است.

ارتش اسرائیل ادعا کرد این موشک را سرنگون کرده و این موشک در نزدیکی تل‌آویو سقوط کرده است در حالیکه گفته می‌شود که صبح امروز بیش از ۲۰ موشک از سامانه‌های پدافندی اسرائیل شلیک شد، اما نتوانست این موشک را رهگیری و منهدم کند.

منابع رسانه‌ای با انتقاد از ناکامی تل‌آویو در مهار تهدید‌های یمن، تأکید کردند که این موشک با عبور از همه موانع دفاعی از جمله سامانه‌های پدافندی حیتس و فلاخن داوود، به منطقه نظامی اللد در نزدیکی فرودگاه بن‌گوریون اصابت کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که این موشک، موجب آتش‌سوزی در مناطقی حساسی شده و به ایستگاه اصلی قطار شهرک مودیعین خسارت وارد کرده است.

پل ویران شده

یمن با کدام موشک به اراضی اشغالی حمله کرد؟

یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز درباره این حمله موشکی گفت: «حملهٔ ما با یک موشک بالستیک مافوق صوت جدید انجام شد. این موشک مافوق صوت مسافت ۲۰۴۰ کیلومتر را در ۱۱ و نیم دقیقه طی کرد. بیش از ۲ میلیون صهیونیست برای اولین‌بار در تاریخ دشمن مجبور به فرار به پناهگاه‌ها شدند. این موشک یک هدف مهم در منطقهٔ یافا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.»

حدود دو ماه پیش بود که مقاومت یمن از جدیدترین موشک خود با نام فلسطین رونمایی کرد. این موشک با برد ۱۸۰۰ کیلومتر قادر است تا با سرعت بیشتر و گلاید کردن در فاز نهایی پرواز از سد سامانه‌های پدافندی اصلی رژیم صهیونیستی نظیر Arrow و فلاخن داود شده است؛ لذا به نظر می‌رسد که موشکی که امروز شلیک شده نوع پیشرفته‌تر آن با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر باشد که توانسته همه سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها و متحدان آنها در منطقه عبور کند.

موشک

سید رضا صدرالحسینی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا نیز در مورد جزئیات حمله صبح امروز یمن علیه رژیم صهیونیستی گفت: موشک رادار گریز یمن با نام «فلسطین-۲» با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر برای نخستین‌بار ساعت ۶:۱۵ صبح امروز اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی را در نوردید و در منطقه‌ای حدود ۶ تا ۸ کیلومتری تل‌آویو به خط‌آهن تل‌آویو ـ قدس برخورد کرد که متعاقب آن تعداد بسیاری از ساکنان پایتخت و شهرک‌های اطراف پایتخت پناهگاه‌ها رفتند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تأکید کرد: در این عملیات موفق موشکی هیچ یک از پدافند‌های فوق پیشرفته رژیم صهیونیستی و حامیان غربی او قادر به شناسایی و انهدام این موشک نشدند که یکی از نکات بسیار مهمی است که نشانه توانمندی ارتش ملی یمن و رونمایی از یک سلاح جدید در مقابله با رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم غزه است.

الأسد: غافل‌گیری‌ها برای اسرائیل ادامه دارد

حزام الأسد، عضو دفتر سیاسیِ انصارالله هم در پیامی در شبکه اجتماعی خود پس از حمله موشکی به اراضی اشغالی اعلام کرد: «غافل‌گیری‌ها برای اسرائیل ادامه دارد.»

توئیت

البته این اولین نفوذ و حمله یمنی‌ها به سرزمین‌های اشغالی نبوده بلکه پیش از این نیز نیرو‌های مسلح یمن پاسخ‌های کوبنده‌ای به اقدامات و جنایات صهیونیست‌ها داده‌اند.

اصابت پهپاد یافا به تل‌آویو

یکی از همین پاسخ‌ها به حمله پهپادی یمن در ماه‌های گذشته بر می‌گردد که به دنبال آن رژیم صهیونیستی یک هشدار جدی دریافت کرد؛ یک هشدار از فاصله تقریبی ۲۰۰۰ کیلومتر؛ طبق گزارشی که رسانه‌های اسرائیلی داده بودند، در این حمله پهپادی که یمن آن را انجام داد، یک صهیونیست کشته و هشت نفر مجروح شدند که آمار قابل‌توجهی است.

همچنین کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داده بود که این پهپاد یمنی، پیشرفته بوده و به‌عنوان یک هدف خطرناک، شناسایی نشده بود لذا هیچ آژیر خطری برای آن به صدا در نیامد و نیز به گفته اسرائیلی‌ها، این پهپاد بمب‌گذاری شده بوده و «حوثی‌ها اسم آن را یافا اعلام کرده‌اند».

پس از این حمله پهپادی نیز یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این عملیات با یک هواپیمای بدون سرنشین جدید به نام «یافا» انجام شد که می‌تواند از سامانه‌های دفاعی دشمن عبور کند و رادار‌ها نمی‌توانند آن را شناسایی کنند».

جزئیاتی از پهپاد یمنی «یافا»

پهپاد انتحاری «یافا» طول ۳ متر، فاصله دو سر بال ۶ متر، برد ۲۵۰۰ کیلومتری و سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

همچنین این پهپاد دارای موتور پیستونی است به‌گونه‌ای که مداومت پروازی ۱۴ ساعته دارد.

هدایت و ناوبری INS-GPS، وزن سرجنگی تا ۵۰ کیلوگرم و نوع برخاست جاتو نیز از دیگر ویژگی‌های پهپاد یافا است.

سایه موشک‌های مقاومت بر سر تل‌آویو

حمله موشکی امروز یمن به تل‌آویو تنها بخش کوچکی از قدرت محور مقاومت در مقابله با جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم بی‌دفاع غزه است. قدرتی که آماده است تا هنگام پایان‌دادن صهیونیست‌ها به جنایات خود در سرزمین‌های اشغالی، آنها را منکوب کند.

آنچه باید در حمله امروز یمنی‌ها به صهیونیست‌ها نسبت به آن دقت و توجه داشت این است که فناوری موشکی در اختیار یمنی‌ها در مقایسه با فناوری‌های روز چندین نسل عقب‌تر است. اولین موشک دوربرد ساخت ایران «سجیل» که در دهه ۸۰ رونمایی شد به‌مراتب قوی‌تر از موشکی است که امروز توسط یمنی‌ها علیه صهیونیست‌ها استفاده شده است. 

«سجیل» نخستین موشک زمین‌به‌زمین برد بلند ۲ مرحله‌ای سوخت جامد است که برد عملیاتی آن نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر است که می‌تواند در مدت‌زمان ۷ دقیقه به سرزمین‌های اشغالی برسد لذا این نشان‌دهنده آن است که فناوری که امروز یمنی‌ها به آن دست پیدا کرده‌اند مشابه آن چیزی است که ایران در دهه ۸۰ به آن رسیده است؛ بنابراین اگر یمنی‌ها به سطوح بالاتری از فناوری موشکی دست پیدا کنند آنگاه قادر خواهند بود ضربات مهلک‌تری بر پیکر صهیونیست‌ها وارد آورند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار