سمیه‌سادات ابراهیمی دبیر پویش «به سمت قبله» گفت: فراخوان «به سمت قبله» را به ۵۹ کشور که رایزن فرهنگی دارین ارسال کرده‌ایم.

پویش  «به سمت قبله» تلاش می‌کند تا فرصتی را برای شنیدن صدای مظلومان غزه و حمایت از نوجوانان فلسطینی فراهم کند. پویش بین‌المللی به «سمت قبله» شامل موضوع‌های نقش نوجوانان در پیروزی فلسطین، همدردی با مردم مظلوم غزه، اربعین؛ نوجوانان در راه آزادی قدس و آرمان مشترک نوجوانان جهان؛ آزادی فلسطین است.

سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل روابط عمومی بین‌الملل و دبیر پویش «به سمت قبله» بیان کرد: ما پویش را به صورت سراسری به همه کشورها اعلام کردیم، یعنی فراخوان حداقل در کشورهایی که رایزن فرهنگی داریم ارسال شده است؛ اما اینکه چه تعداد آثار به دست ما برسد مشخص نیست، چون از برخی کشورها ارسال آثار را داشتیم و هنوز پویش به انتهای مهلت ارسال آثار نرسیده است.

وی ادامه داد: ما در یک جلسه وبیناری که رایزن‌های فرهنگی کشورها حضور داشتند به ۵۹ کشور فراخوان را ارسال کردیم. 

وی افزود: پویش به سمت قبله نامگذاری شده است و دلیلی اینکه عنوان قبله را انتخاب کردیم، قبله همه مسلمانان جهان فلسطین است لذا نام پویش را به سمت قبله انتخاب کردیم.

سمیه‌سادات ابراهیمی گفت:  به سمت قبله بیشتر با نگاه کشورهای حوزه مقاومت در کشورهای مسلمان بود اما اینکه پویش وسعت پیدا کرد، رایزن کشورها به ما مطرح کردند که اگر غیر مسلمان‌ها بخواهند دل این پویش شرکت کنند چه می‌شود؟ ما به آن‌ها این اجازه را دادیم تا با عنوانی دیگر آثار را دریافت و برای ما ارسال کنند.

همچنین علاقه‌مندان به شرکت در این پویش می‌توانند آثار خود را تا ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ در قالب‌های فیلم کوتاه، عکس، تصویرسازی، مستند کوتاه، ویدیوکست، پادکست، سفرنامه و نماهنگ آماده و برای اطلاعات بیشتر و ارسال آثار، به پرتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی اعلام شده مراجعه کنند.

شایان ذکر است آثار برتر هم‌زمان با ۹ مهر ۱۴۰۳، روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی همراه با تقدیر از آثار برتر در گردهمایی بزرگ نوجوانان حامی غزه معرفی خواهد شد.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار