معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: انسولین خارجی باتوجه‌به معضل جهانی موقتاً سهمیه‌بندی است، اما انسولین ساخت ایران به‌وفور در داروخانه‌های سیستان وجود دارد.

خدیجه حمیدیان گفت: در پی انتشار خبر مبنی بر کمبود انسولین در زهک، به اطلاع می‌رسد انسولین‌های خارجی (برند) به دلیل کاهش تولید و واردات در ماه‌های گذشته به میزان کمتر از مصرف استاندارد انسولین کل کشور، کمبود شده است؛ لذا این چنین کمبود‌هایی کشوری و بعضاً جهانی است.
 
 وی افزود: باتوجه‌به کمبود و چالش پیش‌آمده، به‌منظور مدیریت بر فروش پخش و عرضه انسولین‌های قلمی در داروخانه، امکان توزیع آن بین تمامی داروخانه‌ها نبوده، و معاونت غذا و دارو دانشگاه مجبور به سهمیه‌بندی و توزیع متمرکز پیرو تصمیم‌گیری و اعلام سازمان غذا و دارو و بعضاً حواله‌ای کردن دریافت دارو بوده تا نیاز تمامی بیماران با توزیع مرحله‌ای رفع گردد.
 
حمیدیان بیان کرد: قطعاً با افزایش میزان توزیع، برنامه‌ریزی جهت توزیع دارو در سایر داروخانه‌های شهرستان‌های حوزه سیستان صورت می‌گیرد.
 
 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: در مورد انسولین‌های تولید داخل مشکلی در تأمین بازار وجود ندارد و بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند با مشورت پزشک تا زمان رفع دسترسی دشوار به برند مصرفی از داروی مشابه تولید داخل استفاده نمایند.

برچسب ها: علوم پزشکی ، انسولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار