سالانه 60 ميليون مرگ در جهان اتفاق مي افتد كه 60 درصد آن به علت بيماري هاي غيرواگير از جمله بيماري غيرواگير ديابت است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي يزد در اولين جشنواره و همايش مردمي ديابت با اشاره به روز جهاني و اهميت بيماري ديابت اظهاركرد: ديابت به عنوان بيماري قرن حاضر به سرعت در دنيا و بالطبع در كشور و استان يزد در حال افزايش است بنابراين بايد با تدابير مناسب و همكاري مردم از پيامدها و عوارض ناتوان كننده آن براي بيمار پيشگيري كنيم.

دكتر محمد حسن لطفي ادامه داد: بيماري هاي غيرواگير مثل بيماري ديابت به توجه به رشد اقتصادي و رفاهي مردم در حال افزايش است، به عبارتي سالانه 60 ميليون مرگ در جهان اتفاق مي افتد كه 60 درصد آن به علت بيماري هاي غيرواگير از جمله بيماري غيرواگير ديابت است.

وي با اشاره به شيوع بالاي ديابت در استان يزد گفت: طبق آخرين آماردر استان يزد حدود 25 درصد جمعيت بالاي 30سال يزدي ها به بيماري ديابت مبتلا هستند يا در معرض خطر اين بيماري قراردارند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي يزد با اشاره به هزينه هاي وارده بيماري ديابت به نظام سلامت خاطرنشان كرد: در جهان سالانه 4 ميليارد دلار هزينه مستقيم و غيرمستقيم نظير هزينه هاي دارويي، درماني و غيره از اين بيماري به نظام سلامت وارد مي شود كه اين مهم در توليدكشور تاثير به سزايي دارد.

وي با تاكيد بر افزايش اگاهي و تغيير نگرش مردم در مورد ديابت گفت: بيماري ديابت تنها يك بيماري نيست بلكه علت بروز و ايجاد بسياري از بيماري ها نظير بيماري قلبي و عروقي، چشم، مغز است و از سوي ديگر بسياري از اندام هاي بدن را نيز درگير مي كند بنابراين اين بيماري از اهميت ويژه اي برخوردار است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي يزد اظهار اميدواري كرد: با كمك مردم و بخش خصوصي برنامه عملياتي جهت افزايش آگاهي مردم و پيشگيري از بروز ديابت در استان يزد طراحي خواهيم كرد تا در آينده شاهد كاهش بروز و شيوع آن در اين استان باشيم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار