جشنواره ملی سرود فجر از جمعه ۲۳ شهریور رقابت نهایی خود را آغاز کرد و به اجراهای مختلفی پرداخت.

رقابت نهایی جشنواره ملی سرود فجر که از جمعه ۲۳ شهریور ماه شروع شد در روز شنبه ۲۴ شهریورماه با حضور ۱۰ گروه سرود در بخش اجرای صحنه‌ای در تالار رودکی به کار خود ادامه داد.

چهار داور این جشنواره مجید اخشابی، حامد عسکری، شهلا میلانی و سید جواد هاشمی به همه جوانب اجرای گروه‌ها با دقتی مثال‌زدنی نظارت و داوری کردند. 

 در کنار داوران، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و حامد جلیلی مدیر دفتر سرود به تماشای اجرای گروه‌ها نشستند. 

در ابتدای مراسم، پس از قرائت زنده قرآن کریم و پخش سرود ملی، اسماعیل شبرنگ مجری برنامه روی صحنه آمد. شبرنگ در ابتدا توضیحاتی درباره روند برگزاری اجرا‌ها برای حاضران ارائه کرد. 

گروه نوازندگان به رهبری آرمان مهربان روی صحنه آماده‌ی همراهی گروه‌های سرود بودند.

این برای نخستین بار است که جشنواره سرود با حضور نوازندگان برگزار می‌شود. حضور این نوازندگان به معنی این است که دیگر خبری از پلی‌بک در اجرا‌ها نیست و همه چیز به صورت زنده روی صحنه رقم می‌خورد. 

نخستین گروه شرکت کننده، گروه موسیقی زهراییون از اهواز با قطعه «تراب جاویدان» به سرپرستی علی اکبر فلاحی اجرای خود را انجام دادند. گروه دوم نیز مصباح الهدی لارستان بود که با قطعه همدم علی به سرپرستی آقای یزدان پناه به صحنه رفت.

سپس، گروه سرود شهید فانی از لارستان قطعه‌ای با عنوان «نم نم بارون» را خواند که سرودی شاد و با حس و حالی متفاوت بود. سرپرستی این گروه را محمدمهدی باقری برعهده داشت. 

گروه چهارم، آوای رضوان از گرگان به سرپرستی امامی و سپس گروه پنجم همسرایان از آبادان به سرپرستی تنهانژاد اجرایشان را انجام دادند. 

در ادامه، گروه‌ها برای دقایقی به استراحت پرداختند تا ادامه اجرا‌ها در بخش دوم از سرگرفته شود. 

گروه سرود پسران خورشید از یاسوج اثری فولکلور از این استان را با عنوان شادیانه و براساس رسم و رسومات آیینی و محلی ازدواج و فرهنگ خانواده اجرا کرد. سپس گروه سراج از خراسان رضوی شهر مشهد به سرپرستی خانم میرزایی اجرایی درخور و شایسته را به صحنه برد. 

گروه آفاق از استان گلستان به سرپرستی فرهمند بهاردوست، اجرایی وطن پرستانه با عنوان «شکوه وطن» را با موضوع ایران اجر کرد و گروه نهایی نیز آرشه از اصفهان بود. 

برگزاری بخش نهاییِ نخستین دوره جشنواره ملی سرود فجر، از ۲۳ شهریور آغاز و تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد. در این بخش، گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی روی صحنه تالار رودکی و در مقابل داوران به رقابت می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار