رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری در سیستان و بلوچستان از آغاز جشنواره تابستانی مونسون با محوریت روستاییان و عشایر در چابهار خبر داد.

خیرالنساء امیری  بیان کرد: جشنواره مونسون از ۲۴ تا ۲۹ شهریور به مدت ۶ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های منطقه آزاد و در قالب جشنواره روستاییان و عشایری برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: حضور فعال صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی و مشارکت فعالان گردشگری استان در قالب بوم گردی‌ها در چهار محور عرضه سوغات و محصولات صنایع دستی، موسیقی، خانه نمادین و پخت و پز غذا‌های محلی جلوه خاص و ویژه‌ای به نمایشگاه بخشیده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری با بیان اینکه داشتن آب و هوای خوب در این فصل سال، طبیعت همیشه سبز، دریا و سواحل بکر در این روز‌های سال چابهار را به بهترین منطقه برای سفر تابستانه تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری شب‌های فرهنگی همراه با اجرای انواع موسیقی و ساز‌های سنتی و اقوام، اجرای کارناوال‌های شادی موسیقی اقوام کشور در سطح منطقه و اماکن تفریحی‌تجاری، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای کودکان و دعوت از هنرمندان مطرح کشور را از دیگر برنامه‌های جشنواره مونسون امسال یاد کرد.

جشنواره مونسون ۲۰۲۴ در منطقه آزاد چابهار به منظور گذران ساعاتی خوش و به یادماندنی و تجربه‌ای شگفت انگیز از طبیعت بکر و سواحل زیبا، فرصت آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم خونگرم و مهمان نواز سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و علاوه بر همزمانی در ماه ربیع الاول که بهار ماه‌ها نامیده می‌شود در آستانه شروع هفته مبارک وحدت بوده که حال‌وهوای خاص و منحصر به فردی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار