رئیس دانشگاه پیام نور مرکز چابهار گفت: همزمان با هفته وحدت جشنواره مونسون ۲۰۲۴ با راه‌اندازی نمایشگاه عرضه محصولات روستایی و عشایری در منطقه آزاد چابهار آغاز و دانشگاه پیام نور نیز با برپایی یک غرفه در آن به عنوان تنها نماینده دانشگاه‌ها به تشریح دستاوردها پرداخت.

مرتضی پورملایی ضمن ارائه توضیحاتی مبنی بر ارائه خدمات به روستائیان، بخشداران و دهیاران سیستان و بلوچستان در قالب کلاس های ضمن خدمت و آموزش‌های تخصصی ویژه بخشداری ها و دهیاری ها به صورت مجازی و حضوری، از برگزاری دوره ها در قالب آموزش های آزاد با کیفیت بالا خبر داد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز چابهار ادامه داد: جشنواره مونسون ۲۰۲۴ در منطقه آزاد به‌ منظور گذران ساعاتی خوش و به‌ یادماندنی و تجربه‌ای شگفت انگیز از طبیعت بکر و سواحل زیبا، فرصت آشنایی با فرهنگ و آداب ‌و رسوم مردم خونگرم و مهمان نواز سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ غرفه برپا که در آن‌ها دست آفرینه‌های روستاییان و عشایر عرضه شده است.

معاون سازمان امور دهیاری ها و شهرداری های کشور نیز ضمن خرسندی از خدمات دانشگاه پیام نور و حضور این دانشگاه در جشنواره مونسون ۲۰۲۴، گفت: اینگونه تفاهم نامه ها با دانشگاه پیام نور باید تداوم داشته باشد؛ چراکه برگزاری این دوره ها در جهت ارتقای سطح کیفی بخشداری ها و دهیاری های استان مثمرثمر است.

مهیار نورعلی ادامه داد: فستیوال بین المللی مونسون منطقه آزاد ۲۰۲۴ بابرپایی ۹۰ غرفه از سر تا سر سیستان و بلوچستان از شنبه ۲۴ شهریور افتتاح و تا ۲۹ شهریور تداوم دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهارکرد: جشنواره مونسون ۲۰۲۴ در منطقه آزاد چابهار به‌ منظور گذران ساعاتی خوش و به‌ یادماندنی و تجربه‌ای شگفت انگیز از طبیعت بکر و سواحل زیبا، فرصت آشنایی با فرهنگ و آداب ‌و رسوم مردم خونگرم و مهمان نواز سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده است.

حمیرا ریگی افزود: این جشنواره از ساعت ۱۶ تا ۲۳ دایر است و در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ غرفه برپا که در آن‌ها دست آفرینه‌های روستاییان و عشایر عرضه شده و از دیگر ویژه برنامه ها احداث خانه‌های نمادین وحدت سیستانی و بلوچستانی، برپایی سیاه چادر و تجلیل از مفاخر ادبی و هنری پیش بینی شده است.

وی گفت: شهر چابهار به داشتن آب‌ و هوای خوش، طبیعت سرسبز و موقعیت جغرافیایی عالی در تابستان شناخته می‌شود و به همین دلیل لقب چهار بهار ایران را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه دریا، سواحل بکر، طبیعت همیشه سبز، آثار باستانی و آب‌ و هوای معتدل، چابهار را به بهترین منطقه برای سفر تابستانه تبدیل کرده، افزود: تمام این ویژگی‌ها در برگزاری جذاب‌ترین جشنواره تابستانی به‌نام جشنواره مونسون را برای گردشگران و مسافران به این سرزمین زیبا هموار کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار