خطیب جمعه قم گفت: اولین گام برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین این است که سران کشور‌های اسلامی فقط شعار ندهند، سفارت اسرائیل را در کشورهایشان ببندند و روابط خود را قطع کنند.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم گفت: فلسطین و غزه موضوع اول جهان اسلام و دنیا است و همه کشور‌های اسلامی بدانند اگر کوتاه بیایند همین قساوت و خونریزی که در غزه می‌بینند در انتظار آنها است. 

خطیب جمعه قم با بیان اینکه فلسطین و غزه نشان داد در میان جهانخواران، رحم و مروت نیست افزود: مقاومت می‌ایستد و پیش می‌رود؛ اما سران کشور‌های اسلامی و جهان عرب بدانند ننگی بدی برای خود می‌خرید؛ این افتضاح بزرگی است که چشم شما این همه ظلم را می‌بیند، اما سکوت می‌کند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: ما روابط خوبی با ترکیه داریم و از ارتباط خوب با همه همسایگان استقبال می‌کنیم، اما آقای اردوغان گفتند که مناسب است که کشور‌های اسلامی اقدام کنند؛ آقای اردوغان و دیگر حکام منطقه بدانند اولین گام این است که سفارت اسرائیل را در کشورهایشان ببندند و روابط خود را قطع کنند و شعار ندهند و در مراجع بین المللی همراهی کنند.

امام جمعه قم افزود: دم فرو بستید و برخی در پشت پرده خنجر می‌زنید؛ امت اسلامی این را نمی‌پذیرد.

وی گفت: اسرائیل بداند که در محاصره است و این محاصره ادامه پیدا می‌کند و سپاه رسول خدا (ص)، محور مقاومت و آزادگان جهان اسلام، شما را نابود خواهند کرد.

آیت الله اعرافی خاطر نشان کرد: ایران با رویکرد جامع، راهبردی و هوشمندانه در حال تغییر معادلات است و این راه را ادامه می‌دهد و هر روز در حال انتقام از مظالم رژیم صهیونیستی است و آن انتقام سخت نیز به موقع و هوشمندانه گرفته خواهد شد.

سیاست خارجی جمهوری اسلامی شکستن تک قطبی است

خطیب جمعه قم گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی، شکستن تک قطبی در عالم و شکل دادن قطب‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی جدید است و پیمان‌های بریکس و شانگهای نیز برای تقویت تولید قطب‌های جدید قدرت است. دولت شهید رئیسی گام‌های بزرگی در این رابطه برداشت و این دولت نیز باید این مسیر را با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب طی کند.

وی افزود: اساس سیاست ما تعامل، همکاری و شکستن تک قطبی و تولید قطب‌های جدید است، اما برخی از کشور‌ها از جمله روسیه بداند جزایر سه گانه و گذرگاه زنگزور خط قرمز سیاسی ما است و ما در مصالح سیاسی، انقلابی و ملی مان قاطع هستیم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: انتظاری که از دوستانمان داریم این است که به خط قرمز‌های ما ورود پیدا نکنند و نهایت احتیاط را داشته باشند؛ به همسایگان نیز توصیه می‌کنیم که راه را بی جهت برای ورود بیگانگان باز نکنند.

توصیه به نخبگان: بمانید و صبوری کنید

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جذب و نگهداری نخبگان و استعداد‌های برتر ضروری است گفت: این نخبگان بودند که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حماسه‌های علمی خلق کردند.

وی خطاب به نخبگان گفت: بمانید و صبوری کنید و این راه پر افتخار را طی کنید؛ دستگاه مسئول نیز در این زمینه وظیفه سنگینی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار