مدیرکل ثبت اسناد و املاک قزوین گفت: طبق قانون "الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول"، تنظیم سند عادی و قولنامه‌ای در مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملاتی استان ممنوع است.

حسن غلامحسینی مدیرکل ثبت اسناد و املاک قزوین گفت: بر اساس قانون ثبت اسناد رسمی که از تیرماه سال جاری اجرایی شده است، هیچ مشاور املاکی حق ندارد اموال غیرمنقول را به شکل برگه دستی و غیررسمی تنظیم کند.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات صورت گرفته جنبه پیشگیرانه دارد، اضافه کرد: تمامی اقدامات ثبت اسناد و املاک جنبه پیشگیرانه داشته و صدور سند مالکیت به شکل رسمی از جرایمی مثل کلاهبرداری و انتقال به غیر جلوگیری می‌کند.

غلامحسینی با بیان اینکه با ثبت رسمی معاملات غیرمنقول، ۳۰ درصد پرونده‌های قضایی کاهش می‌یابد، ادامه داد: بیشتر پرونده‌های قضایی بین افراد به دلیل سوء استفاده برخی‌ها در حوزه نقل و انتقال اموال غیرمنقول بوده که با این قانون جلوی فعالیت آنها گرفته می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: همکاری بسیار خوبی با دادگستری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم در استان برقرار کرده ایم و انتظار داریم که رسانه‌ها نیز این موضوع را به نحو مطلوب به عموم جامعه اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قزوین بیان کرد: یکی از وظایف سردفترداران این است که متن سند رسمی را برای خریدار و فروشنده توضیح داده و با آگاهی از ۲ طرف امضا بگیرند، بنابراین اگر در این رابطه سردفتری کوتاهی کند، موضوع قابل پیگیری خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.