معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین گفت: بر اساس آمار رسمی دستگاه قضایی استان ۳۵ درصد دعاوی حقوقی در حوزه ملک و املاک است.

کرمانی معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین در ششمین جلسه استانی نظارت بر حسن اجرای قانون الزام به ثبت معاملات اموال غیر منقول و کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگاری (کاداستر) در بخش کوهین گفت: دفاتر اسناد رسمی مکلفند ضمن تنظیم تمامی معاملات، آنها را در سامانه ثبت کنند.

وی اضافه کرد: بخش کوهین ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد که تمام این اراضی سنددار شده اند.

معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین در ادامه از وجود مشکل موقوفه در بخشی از اراضی این بخش خبر داد.

محمدی معاون حفاظت منابع طبیعی استان قزوین هم گفت: در قانون سال ۹۴ مبنی بر رفع تداخلات مصوب شد پلاک‌ها بررسی و اراضی که قابلیت کشت دارد رفع تداخل شود.

محمدی افزود: واگذاری پلاک به پلاک انجام نمی‌شود.

مدیر بخش پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هم گفت: موضوع پیشگیری از سرقت و مراقبت از اموال عمومی و دولتی بر زمره تکالیف اداره آن بخش است.

فلاح صفری افزود:در بحث پیشگیری از سرقت می‌توان از ظرفیت‌های مردمی بهره برد.

وی به رسالت‌های دستگاه‌های مسئول اشاره کرد و افزود: در کنار این نقش دستگاه‌های انتظامی و امنیتی مسئولیت ویژه‌ای به عهده دارند.

فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هم گفت: سند دار کردن اراضی یک تکلیف مهم برای مردم و مسئولان است.

فولیان افزود: با توجه به سوء استفاده‌ها و کلاهبرداری‌های که در بحث اراضی می‌شود سند دار کردن و ثبت رسمی اسناد بهترین راهکار برای پیشگیری از جرایم این حوزه است.

وی افزود: بر اساس قانون جدید سند دار کردن و تنظیم رسمی اسناد بهترین راهکار برای کاهش دعاوی حقوقی در دستگاه قضایی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اظهارداشت: مردم باید با اقدامات قانونی در سنددار کردن اراضی از مشکلات مختلف پیشگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار