کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است و این شرایط در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

حسین سلطانی گفت: از بعدازظهر امروز همچنین پوشش ابرها در اغلب نواحی استان افزایش می یابد و فردا هم شرایط مشابهی حاکم خواهد بود.

وی یادآور شد: از روز جمعه سامانه بارشی وارد ستان می شود که از بعدازظهر جمعه با بارشهای پراکنده و رعد و برق فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سلطانی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی با شدت کمتری روز شنبه هفته آینده نیز ادامه می یابد، اظهار داشت: با توجه به ماهیت این بارش ها، احتمال آبگرفتکی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: طی این مدت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد و توقف نکنند و به سبب احتمال وقوع رعد و برق در ارتفاعات و فضای باز حضور نیابند.

سلطانی ادامه داد: به لحاظ دمایی امروز نیز هوای گرمی در استان حاکم خواهد بود اما از روز جمعه به تدریج دمای استان کاهش می یابد و از اوایل هفته آینده هوای خنکی در استان حاکم می شود.

وی گفت:‌ دمای فعلی شهر زنجان ۱۹ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۶ و ۳۴ درجه، ابهر و خرمدره ۱۶ و ۳۴ درجه، آب‌بر ۲۱ و ۳۴ درجه، قیدار ۲۱ و ۳۲ درجه، سلطانیه ۲۲ و ۳۴ درجه و ماهنشان ۱۸ و ۳۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: وزش باد ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.