اولین همایش نکوداشت پیشگامان ماندگار پزشک به مناسبت روز پزشک، داروساز و دندانپزشک در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

نماینده ولی فقیه استان  همایش نکوداشت پیشگامان ماندگار پزشک گفت: از قدیم اسم دکتر منصوری اولین رئیس بیمارستان شهید بهشتی در یاسوج را شنیده بودم و امروز او  را ملاقات کردم.

آیت الله سید نصیر حسینی افزود: شغل پزشکی مقدس است چرا که آنها انسان هایی که در معرض خطر هستند را نجات می دهند.
 
وی با بیان اینکه سرزمین ما مملو از نخبگان پزشکی است و سرزمین شاهزاده اطبا یا همان ابوعلی سینا است، تاکید کرد: هم اکنون ایران در زمینه پزشکی در وضعیت مطلوبی است و باید تلاش کنیم به آن رتبه ای که شایسته ایران و ایرانی است دست یابیم. 
 
یکی از پزشکان پیشکسوت غیربومی استان در این همایش هم با بیان اینکه در یک دوره ای یک پزشک متخصص در این استان وجود نداشت، گفت: اما با تلاش ها و برنامه ریزی هایی که از سوی مسئولان بهداشت و درمان این استان انجام گرفت نه تنها پزشکان غیربومی متخصص بلکه پزشکان بومی زیادی نیز در مناطق مختلف این استان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.  
 
دکتر سید صاحب حسینی افزود: در سال ۱۳۴۶ به عنوان اولین دانشجوی بومی رشته پزشکی در ۸ شهرستان استان وارد دانشگاه شدم، دو سال در اهواز و ۵ سال در تهران تحصیل کردم، دوره سربازی را در بندرعباس بودم ،با خودم عهد بسته بودم که به عنوان یک الگو و پیشگام پزشکان و تحصیل کردگان بعدی، در کهگیلویه و بویراحمد بمانم و خدمت کنم. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمدنیز گفت: حکیم و طبیب در فرهنگ اسلامی درجه رفیعی داشته است، اگر نگاه منصفانه ای داشته باشیم، پیشرفت طب در غرب مدیون نظریه ها و کتاب های پزشکان بزرگی مثل ابن سینا است. جمع کثیری از دانشمندان ایرانی به عنوان سرآمدان و افتخارآفرینی این مرز و بوم نقش آفرینی می کنند. 
 
جاودان خرد افزود: از مهمترین اهداف این همایش می توان به ادای دین به بزرگانی عنوان کرد که عمر خود را بدون هیچ ادعایی صرف سلامت جامعه کردند.
 
وی افزود: دکتر هاشمی از نوادر استان و کشور، دکتر هادوی پور از اولین جراحان استان ما، اساتید برجسته و صاحب نامی مثل دکتر نیکبخت،  دکتر یزدان پناه از مفاخر ما، دکتر اردشیر منصوریان اولین رئیس بیمارستان شهر یاسوج ، دکتر سید صاحب حسینی اولین پزشک بومی استان، دکتر ملک حسینی، دکتر غصنفری اولین پزشک شهرستان گچساران، جهانشاد شرافت اولین پزشک بومی کهگيلويه و بسیاری از پزشکان دیگر بوده اند که همگی این افراد با وجود همه کاستی ها اینجا حضور داشتد و توانستند به مردم خدمت کنند.

 در این همایش تعدادی از پزشکان و مسئولان حوزه سلامت مشکلات و موانع این بخش را مطرح کردند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.