مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم، از انتظار قم برای افزوده‌شدن ۴۹ دستگاه اتوبوس به جمع ۵۰۰ دستگاهی ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسی خبر داد.

 علی نیک در نشست خبری که در محل سازمان اتوبوس‌رانی شهر قم برگزار شد، بیان‌کرد: اکنون ۳۱۳ دستگاه اتوبوس قابل‌استفاده در شهر قم تردد می‌کنند که به‌زودی قرار است ۴۹ دستگاه اتوبوس دیگر به این تعداد افزوده شود. 

وی با اشاره به این‌که از این تعداد ۲۶۳ اتوبوس فعال‌اند، افزود: متوسط عمر اتوبوس‌های فعال قم ۴ و نیم سال است که قم را دارای نوترین ناوگان حمل‌ونقل کشور کرده است، ۶۶ عدد از اتوبوس‌های شهری باید یا فروش رفته و یا اسقاط شوند.

نیک تصریح کرد: شهروندان باید بالای ۹ هزارتومان کرایه اتوبوس بپردازند که با تخصیص یارانه‌ای بالغ بر ۷ هزارتومان برای هر سفر، این مبلغ برای شهروندان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. 

وی افزود: ایثارگران و معلولین از پرداخت همین مقدار کرایه نیز معاف شده‌اند و به‌زودی کارت اتوبوس ایثارگری برای ایثارگران نیز تعریف خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم، با اشاره به این‌که روزانه جمعیتی بین ۸۰ تا ۱۳۰ هزار نفر از شهروندان، با اتوبوس‌ها جابه‌جا می‌شوند، اظهارکرد: در طولانی‌ترین حالت مسافران با ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ دقیقه توقف جابه‌جا می‌شوند. 

وی از راه‌اندازی پنج روش برای مطلع‌شدن از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها خبر داد و در توضیح آنها تشریح کرد:با اسکن رمزینه پشت صندلی، تماس با شماره ۰۲۵-۳۰۴۴۹۹۰۰، گرفتن کد ussd *۶۶۵۵*۱۱۱# و سامانه قمیار می‌توان از زمان آمدن اتوبوس‌ها مطلع شد. 

نیک با اعلام آمار ۵۰۰ هزار تراکنش اتوبوس در تیرماه سال جاری افزود: این رقم در چندین سال گذشته بسیار پایین‌تر از این بود تا جایی کججه به زیر ۱۰۰ هزار تراکنش می‌رسید.

وی از فراهم‌آوردن امکانات رفاهی مثل سفر زیارتی به مشهد مقدس و سفر سیاحتی به شمال کشور به‌صورت رایگان برای رانندگان خبر داد و بیان کرد: شرکت در سانس‌ها یا نوبت‌های رایگان ورزش‌های سالنی مثل فوتبال و شنا درنظر گرفته و ۱ تا۸ میلیون تومان کارانه علاوه بر حقوق، به رانندگان پرداخت می‌کند.

نیک از راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ خبر داد و بیان کرد: ساعت حضور، ورود و خروج رانندگان همچنین نحوه برخورد و رانندگی رانندگان در اتاق مانیتورینگ یا پیشگیری به‌صورت مستمر چک می‌شود. 

وی دستگاه باس‌واش قم را در نوع خود بی‌نظیر دانست و گفت: این دستگاه با زدن تنها چند دکمه به شست‌وشوی اتوبوس‌ها می‌پردازد.

نیک با تأکید بر این‌که ۱۰۰درصد دستگاه‌های اتوبوس قم ملکی‌اند، سوخت‌رسانی به ماشین، نظافت و تعمیرات را وظیفه دیگر کارکنان سازمان اتوبوس‌رانی دانست و تصریح کرد: رانندگان اتوبوس در قم با حقوقی بین ۱۵ تا۳۵ میلیون تومان در ماه حتی وظیفه زدن سوخت یا شستشو و تعمیر ماشین‌های خود را ندارند. 

وی گفت: برای چندمین سال متوالی در امسال هم کلاس‌های آموزشی کنترل و واپایش خشم، مهار حریق، کمک‌های اولیه و آشنایی با تعمیرات ماشین همچنین برخورد صحیح با شهروندان برگزار می‌شود.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار