معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: تلاش کرده‌ایم از فعالیت‌های پراکنده تشکل‌ها جلوگیری و آنها را سازمان دهی کنیم.

ابوالفضل رفیعی در دیدار با مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از کارهای دولت سیاستگذاری در زمینه شکل گیری تشکل ها و سازمان های مردم نهاد است، اظهار داشت: مردمی سازی دولت از سیاست های نظام اسلامی است که تمامی دولت ها نیز از این اصل تبعیت کرده اند.

وی با بیان اینکه این موضوع مهم نیز در دولت چهاردهم مد نظر قرار گرفته است، اضافه کرد: هیچ دولتی نمی تواند بدون کمک و پشتوانه مردمی به برنامه ها و اهداف خود برسد.

رفیعی به ظرفیت های بالای کشورمان درخصوص سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: مشارکت های اجتماعی اهمیت زیادی در حل و فصل مسائل و مشکلات دارد.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه سازماندهی این مشارکتها اهمیت زیادی دارد، گفت: خوشبختانه تشکل های مردمی استان در حوزه های مختلف بسیار فعال هستند.

این مسوول با بیان اینکه سیاست ما بر این بوده که مجموعه سمن ها و گروه های مردمی پای کار باشند که برای سازمان دهی آنها اقدام شده است، گفت: گروه های موجود را نیز قانونمند کرده ایم تا بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند.

وی به موضوع توانمندسازی سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: غربالگری و ساماندهی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد به ویژه جوان را در دستور کار قرار دادیم تا سمن ها با دلگرمی بیشتری به کار خود ادامه دهند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه این اداره کل تلاش کرده سیاست ها و برنامه های وزارتخانه را در استان اجرا کند، گفت: با اقدامات صورت گرفته توانسته‌ایم نیاز وزارتخانه را تا حد امکان مرتفع کنیم.

جواد بازرگان به وضعیت فعالیت سازمان های مردم نهاد جوان در استان، اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۱۷ سمن دارای مجوز در این استان، ۴۲ سمن دارای اعتبار هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد نیز ۱۹ سمن فعال ، ۱۸ سمن به صورت نیمه فعال و پنج سمن نیز غیر فعال است که در زمینه های اجتماعی ، فرهنگی و مذهبی فعالیت داشتند.

بازرگان به برگزاری جشنواره "اتفاق چهار" و تجلیل از سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد استان از روز گذشته در کارخانه کبریت زنجان آغاز شده است و عصر امروز مراسم تجلیل از سمن های برتر برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.